Тенденции
3000 бавачки за 2 млрд. души във Фейсбук
Семейството на Зукърбърг расте светкавично, 83 милиона профила обаче са фалшиви

ЕПА/БГНЕС
Марк Зукърбърг едва ли е предполагал, че мрежата, създадена от него преди 13 години в общежитието в Харвард, ще се разрасне до такива мащаби.
.
Чуждата почивка буди завист

Най-непопулярната снимка във Фейсбук е тази, на която се виждат крака на плажа.
Дори и да обичате да си правите селфита, докато сте на почивка, не ги пускайте във Фейсбук, защото ще подразните приятелите си. Анкета разкри, че повечето хора се изнервят от подобни кадри, съобщи Метро.

Цели 73 процента от анкетираните от застрахователната компания “Авива” са казали, че мразят да гледат чужди снимки от почивка в интернет. Въпреки това 77 процента от хората качват такива снимки в профилите си във Фейсбук. Всеки пети го прави, за да покаже къде е бил, но една десета искат да накарат другите да им завиждат.

“Почивката за повечето хора е време, през което се откъсват от ежедневието. Това обаче не се отнася до социалните медии. - каза Адам Бекет от “Авива”. - Отдавна отминаха дните, когато почиващите виждаха снимките си чак когато се приберат в къщи. Сега споделяме спомените си от ваканцията веднага щом нещо се случи и с много по-голям кръг приятели и роднини.”

Според анкетата най-непопулярната снимка е на краката на плажа.
.
Изкуствен интелект филтрира омразните коментари
Социалната мрежа за споделяне на снимки Инстаграм, купена от Фейсбук, обяви, че ще филтрира омразните коментари чрез изкуствен интелект - нов пример за стремежа на интернет компаниите да ограничат проблемното съдържание, предаде Франс прес.

„Мнозина (потребители) ни съобщиха, че негативните и агресивни коментари им пречат да използват максимално възможностите на Инстаграм и да се изразяват свободно”, пише на сайта на платформата нейният съосновател и шеф на Инстаграм Кевин Систръм.

“За да (ги) подпомогнем, сме разработили филтър, който ще блокира някои агресивни коментари за постовете и видеозаписите онлайн”, продължава той и уточнява, че потребителите ще могат по желание да включват и изключват тази система.

Отначало филтърът ще действа само за коментари на английски, като впоследствие ще бъдат включени и други езици.

Желаещите потребители “няма да виждат” някои видове агресивни коментари, разпознаваеми от новата система, която “ще се подобрява занапред”, каза Систръм. Той добави, че Инстаграм от вчера вече предлага и филтър срещу спам.

Социалните мрежи са обвинявани редовно, че не филтрират в достатъчен мащаб публикациите и оставят да се промъкват изявления, изразяващи омраза, постове в защита на тероризма и фалшиви новини, отбелязва Франс прес. През последните месеци тези компании все по-често информират за усилията си в тази посока - наемане на експерти, изследователска дейност, сътрудничество и т. н. Неотдавна Фейсбук, Майкрософт, Туитър и Ютюб заявиха, че създават интернет форум, насочен срещу тероризма.
.
.
.