Марта Петкова – на палци към върха
Фронтменът на „Трамвай №5” подарява на щерка си първата пачка

С Вадим Мунтагиров – балетист от световния Топ 10, в лондонски спектакъл.
.
И Дамата с камелиите е жертва на гафове и болежки
Преди десетина години, когато за пръв път се превъплъщава в Маргарита Готие, образът на известната куртизанка се „опъва” на младата балетна прима, макар да е чела неведнъж романа на Александър Дюма-син „Дамата с камелиите”. Марта е почти дете и тази жена, която живее в охолство сред ухажванията на тълпи мъже, й е чужда като светоусещане. „Мъчила съм се да си представя и да имитирам поведението и позите й дори вкъщи”, смее се днес Петкова. Отделя й много време и в залата за репетиции и постепенно, с подкрепата на своя ментор Ясен Вълчанов, успява да надари персонажа с различни, отначало неподозирани нюанси и детайли. „Спектакълът е изключително емоционален и съм виждала доста разплакани зрители след него”, отбелязва тя.

За толкова сезони в Операта „Дамата...” е имала не едно и две куриозни изпитания на сцената. „Веднъж с партньора ми Никола Хаджитанев, който е прекрасен като влюбения Арман, се закачихме костюм в костюм – мое копче влезе в неговия ръкав. Отне ни време, докато се разплетем, и публиката усети. Но когато има гаф, тя винаги е съпричастна и веднага започва да те аплодира”, казва Марта. Друг път, за важно представление на „Лебедово езеро”, на което ще присъстват импресарии от чужбина, шефката на балета Сара-Нора Кръстева предупреждава артистите, че всичко трябва да е на 100% безупречно. Така и става до последните акорди, когато на „черното” па-де-дьо Одилия-Марта се затичва към Кралицата, подхлъзва се и с ококорени очи пада точно пред нея по дупе. Но спецовете са наясно, че това е случаен инцидент и оценяват високо майсторството на Петкова и целия екип.

От схващане на крака заради силен мускулен крамп, когато боцкането с карфичка не помага, на Марта Петкова се е налагало, с позволението на диригента, да съкрати спектакъл. Болежките, неизменно съпътстващи професията, обаче няма да я накарат скоро да свали палците. На крехките си рамене 32-годишната прима носи почти целия велик балетен репертоар – Одета-Одилия от „Лебедово езеро”, „Спящата красавица”, „Шехерезада”, „Баядерка”, „Корсар”, „Силфида”, „Жизел”... „Често плача в залата, когато нещата не се получават, но никога не ми е хрумвало да се откажа, напротив – сега са най-силните ми години и истински се наслаждавам на всеки миг и в репетиционната залата, и на сцената. Балетът е моят живот – той ме пренася в друга реалност, в която искам да остана”, категорична е тя.
.
.
.