Здраве
Рибата пази от множествена склероза
Омега-3 мастните киселини имат неврозащитен и противовъзпалителен ефект

choice.com.au
Мазните риби, като сьомгата, са сред основните източници на омега-3 мастни киселини.
Масло през бременността намалява опасността от алергии за бебето
Рибеното масло през бременността и по време на кърменето може да намали опасността от хранителни алергии за бебето, съобщи Би Би Си.

Мащабен анализ на предишни изследвания, направен от специалисти от Лондонския имперски колеж, разкри, че ако майката пие добавки с рибено масло, рискът от алергия към яйца за бебето на едногодишна възраст намалява с 30%. Рибеното масло съдържа омега-три мастни киселини, а богати на тях са и мазните риби.

Резултатите от изследването потвърждават, че храненето през бременността може да повлияе върху развиването на алергии на малкото дете. Сегашните препоръки за бременните са да избягват повече от две порции мазна риба седмично заради съдържащия се живак в някои.
Плодовият чай и водата с лимон повишават риска от кариеси

dinedazzledive.com
Зъболекарите предупреждават, че киселините в някои популярни напитки, като плодов чай или дори вода с лимон, увреждат емайла на зъбите, като повишават риска от кариеси, съобщи в. „Дейли мейл”.

Чаят от парченца плодове стана много търсен напоследък и се предлага в различни вкусове. Но може би е по-добре любителите на топлата напитка да се придържат към традиционния билков чай в името на усмивката си.

Според зъболекарите, топлите плодови напитки съдържат шест пъти повече лимонена киселина от лимонадата. Те разрушават зъбите, износват емайла и повишават необходимостта да бъде поставена пломба или коронка.

Предупреждението отправиха учените от Кралския колеж в Лондон. Те откриха, че хората, които консумират два пъти дневно между храненията плодов чай, са 11 пъти по-застрашени от умерено или тежко рушене на зъбите. Ако напитката се пие с храна, рискът е наполовина.

Проблемът с топлите напитки е, че топлината увеличава степента на химическото взаимодействие със зъбите и ги уврежда. С годините вредната практика може да разруши предните зъби с големина 10 милиметра до 2 милиметра.
Диагностицират аутизъм с кръвен тест

news.sky.com
Учени от университета в Уорик, Англия, разработиха бърз тест, който открива сериозни разстройства на главния мозък, като аутизъм, съобщи Лайф. По думите им, кръвният анализ с цел да се открият увредени плазмени протеини може да допринесе за ранно лечение на различни разстройства.

Учените смятат, че нивото на окислителния маркер дитирозин може да окаже директно въздействие върху развитието на главния мозък на детето. При това, значителна част от данните е възможно да се получат въз основа на анализ на урината. Авторите на изследването отбелязват, че някои скрити дефекти могат да се открият с помощта на специални маркери, като се прибегне до лабораторен анализ.

Тестовете на метода с контролна група деца показали, че данните, получени въз основа на образци от кръвна плазма и урина и обработени от изкуствена невронна мрежа по предварително зададени параметри, са надеждни и могат да се използват за по-нататъшно лечение на деца с различни отклонения.
Виното и шоколадът гонят вирусите

diabeticconnect.com
Учени от Центровете за контрол и профилактика на заболяванията в САЩ установиха, че ресвератролът, съдържащ се в гроздето и какаото, притежава антивирусен ефект, съобщава сайтът Медикъл експрес.

Изследователите добавили споменатото химическо съединение в култура от човешки клетки, заразени с вирус на кравешка вариола. Този инфекциозен агент е роднина на опасния вирус на едрата шарка, но той не се явява толкова смъртоносен и е удобен за експерименти. Оказало се, че високите нива на ресвератрол в клетките са препятствали размножаването на вирусите в ранните стадии на тяхното развитие.

Експерименти с маймуни установили, че ресвератролът също така е ефективен в борбата с вируса на маймунската вариола, която поразява приматите, включително и човека. Заболяването причинява смърт при десет процента от заразените.

Ресвератролът е вещество, което се отделя от някои растения за защита от паразити като бактерии и гъбички.
Анализ на сълзи открива болестта на Паркинсон

Сълзите на даден човек могат да покажат дали за него има риск от болестта на Паркинсон, сочат предварителните резултати от изследване, цитирани от ЮПИ.

Когато хората ронят сълзи, се освобождават някои протеини. Нивата им са различни у засегнатите от болестта на Паркинсон и у хората, които не страдат от нея. „Получените резултати за пръв път показват, че сълзите са надежден и неинвазивен биологичен маркер на болестта на Паркинсон”, заяви ръководителят на изследването Марк Лю от Медицинския институт към Южнокалифорнийския университет в Лос Анджелис.

„Вълнуващо е да се установи, че нещо толкова просто като сълзите може да помогне на невролози да различат засегнатите от болестта на Пакинсон от хората, които не страдат от нея - отбеляза Лю. - Тъй като болестта на Паркинсон се развива години преди да са се появили първите й симптоми, подобен биологичен маркер ще е от полза за диагностицирането й и дори за лечението й по-късно.”