Книгите
Бягство от сянката на бащата
Героят на Кристоф Хайн преминава през всевъзможни ограничения и перипетии, породени от неговия произход

Кристоф Хайн ще бъде гост на Софийския международен литературен фестивал – 11-16 декември 2018 г., чийто акцент ще бъдат немскоезичните литератури.
.
Обратно към живота и прошката

История за огромна загуба и откриване на надеждата наново.
Колкото и да звучи като клише, има ситуации, които ни напомнят, че всеки ден е подарък. Това е централната линия в сърцераздирателния, но в същото време и жизнеутвърждаващ роман „Нашето дивно, хубаво преди” на Люк Олнът (ИК „Бард”).

Роб Коутс е смазан. Някога щастливо женен за Анна, с прекрасен син Джак, сега той е изпаднал алкохолик, който не може и не иска да продължи да живее. Поддържа фотографския сайт „Небето ни принадлежи”, където качва снимки на места, които е посещавал заедно със сина си и полага огромни усилия да забрави миналото. Постепенно научаваме от какво се крие той: жестоката диагноза на Джак, разпадането на семейството и обсебилата го мания въпреки всичко да спаси сина си. Но Роб е принуден да се изправи пред истината, как миналите му действия са повлияли на най-любимите му хора. Трябва да се примири с едно бъдеще без Анна и Джак, за да намери пътя обратно към живота и прошката.

„Нашето дивно, хубаво преди” разказва как намираме смисъл в безсмислието и ни задава въпроса: какво би направил, ако се изправиш пред неизбежното. Докъде би стигнал, за да спасиш детето си? Дебютът на Люк Олнът ни показва, че когато всичко е изгубено, единствено любовта оцелява.
.
Това, което ни убива, но и ни доближава до вечността

Невероятно сетивен и същевременно дълбок, интроспективен роман за неумолимия ход на времето.
Етика на надеждата – така някои критици определят стила на Роса Монтеро, чийто роман „Плът” представя издателство „Колибри”.

В книгата има секс, желан или платен, има и време, страх от времето, както и борба срещу времето. Има още тъга и самота, съдържаща се в самото име на главната героиня. Соледад току-що е навършила шейсет, преживяла е любовно разочарование и иска да впечатли бившия си любовник с новото си завоевание – мускулесто трийсетгодишно жиголо. Последвалите перипетии, разказани изкусно, с тънък хумор и самоирония, с интересни препратки към живота на прочути творци, са метафора на времето, на тъгата по отминалата младост, на страха от старостта.

„Нарекох книгата си „Плът”, понеже говоря за плътта, която ни убива, която ни състарява и разболява, ала същата тази плът е в състояние и да ни изстреля във висините, да ни даде криле, да ни доближи до вечността, защото при изблиците на страст именно плътта ни освобождава от смъртта”, казва Роса Монтеро. Родена през 1951 г. в Мадрид, тя  учи журналистика и психология, известно време работи с независими театрални трупи, докато не започва да пише за различни медии, включително за престижния вестник El Pa?s. Печели огромно признание за журналистическата си дейност, а по-късно и за романите си, които са преведени на повече от 20 езика. Носителка е на титлата „Доктор хонорис кауза” на Университета в Пуерто Рико, а през 2017 г.  беше удостоена с Националната награда за литература на Испания. Нейното творчество представлява задълбочена дисекция на идентичността и човешките взаимоотношения, на житейските кризи, свързани със съзнанието за изплъзващото се време. В България е известна с романите „Указания за спасяването на света” и „Дъщерята на канибала”, също издадени от „Колибри”.
.
Лошото момче на Холивуд май не е толкова лошо

Когато Холивуд се откаже от своето лошо момче, все някой трябва да се заеме с неговата защита.
Тринайсет е фатално число. Май няма спор по въпроса. Сега остава да видим интерпретацията на американския писател Стив Канава по темата в едноименния му трилър „Тринайсет” (издателство „Обсидиан”).

Боби Соломон и Ариела Блум доскоро са били най-горещата звездна двойка, новите Брад и Анджелина. Сега Боби е на подсъдимата скамейка. Всички улики сочат, че той е убил съпругата си в пристъп на ревност. Това ще е процесът на века.

Холивуд е наел най-добрия адвокат на знаменитости, който привлича в екипа си Еди Флин. Ролята му е второстепенна. Докато Холивуд не се отказва от своето лошо момче.

Еди Флин остава сам на масата на защитата. Инстинктът му подсказва, че Боби е невинен. А когато с някои членове на журито започват да се случват неприятности и дори зловещи инциденти, Еди си задава въпроса: Ами ако истинският убиец е един от съдебните заседатели?
.
.
.