Антоанета Георгиева, детско-юношески психолог:
Рисковите игри на тийнейджърите са вик за помощ
Презадоволяването лишава подрастващите от чувството на радост и щастие

.
Визитка
Антоанета Георгиева е завършила психология и магистратура „Детско-юношеска психология“ в Пловдивския университет през 2018 година. Изучавала е когнитивно-поведенческа психотерапия, психодиагностика, психодрама, когнитивно интервюиране и приказкотерапия. Води курсове за личностно развитие. В момента завършва психотерапия, майсторско ниво. Детски психолог е. Работи с деца, юноши и семейства. Практикува в основания от нея психологически център „Хибара” в Бургас.
.
Научете нещо, вместо да бягате
  Всеки може да е пакостник, но не всеки може да е грамотен

Йордан Йочев

Тийнейджъри се предизвикват да бягат от вкъщи за по 48 часа и да се отбелязват във Фейсбук къде ходят. Сред детските предизвикателства са да не спиш 24 часа и да пускаш лайв стрийм посред нощ, да се снимаш пред уебкамера как пиеш бутилка водка или да си направиш селфи на ръба на някоя сграда.

Всички сме били деца, всички сме вършили страшни глупости. С течение на времето дори се чудя как са ни ги раждали главите. Затова, ако позволите съвет от един бивш пакостник - не бягайте от вкъщи, това не е геройство,  всеки го може. Седнете и научете нещо, докато имате още време за това. Сега не плащате сметки, не се прибирате скапани от работа и единственото, което се иска от вас, е да се усъвършенствате.

Днес училището е в криза. Като изключим няколко все още елитни гимназии, повечето не дават никакви знания. Учителите от техникумите издават отговорите на матурите само и само да не лъсне колко неподготвени ученици завършват. Затова и все по-малко тийнейджъри могат да пишат без грешки на собствения си език. Светът вече е глобален и английският е задължителен. Той вече е официалният в почти всички аутсорсинг фирми в София. Затова отхвърлете това задължение колкото се може по-рано. Научете го до четвърти-пети клас, за да се посветите след това на още един, а защо не и два езика, които да проговорите до завършване на гимназията.

С два или три езика пред вас няма да има граници, светът ще бъде ваш и вие ще се разбирате с него, ще се докосвате до различни култури. Това ще ви направи богати - много по-богати от тъпата мутра с джипа, която си хвърля фаса на улицата. Езиците ще ви отворят пътя към качествените, наистина престижни университети. Защото, подобно на средното образование, и висшето е в криза. Искате ли да учите в университет, който приема масово тройкаджии само и само да си запази субсидиите? Искате ли вие да сте просто една ходеща субсидия? А знаете ли, че в Германия може да учите дентална медицина в един от най-престижните университети срещу 150 евро на семестър, а в същото време частни български вузове ви искат по 2000 лв. Ако Стоичков беше останал да тренира в „Марица” (Пловдив), едва ли щеше да вдигне „Златната топка”. Затова от един бивш пакостник да знаете, че от основата, която сега градите, зависи какви ще сте утре.

Наясно съм, че за избрания от вас път е много важно на какви родители и учители ще попаднете. Доста тъжно е, че понякога посредствеността се възпроизвежда, а с абдикиралото училище пътищата съвсем не са розови. Но както казваше моят преподавател по английски - уou can be a good student even with a bad teacher („може да сте добри ученици дори и с лоши учители” - б.а.).
.
.
.