Науката
Опровергаха популярна хипотеза за еволюцията
Вселената ще просъществува още 140 милиарда години

Worldview
В новото си изследване учените подлагат на съмнение популярната теза за Камбрийския взрив.
Предците на костенурките са били без черупки

Предшествениците на костенурките не са имали черупки.
Нов фосил, открит в Китай и живял преди 228 милиона години доказва, че предците на днешните костенурки не са имали черупки, съобщава Франс прес.

Фосилът е открит в китайската провинция Гуейчжоу. Но при него отсъствала каквато и да било коруба, а имало само следи от наченки в костната система. Видът е притежавал характерната за костенурките човка. При все това в устата на фосила били открити зъби, които липсват при съвременните им потомци.
Астероид с формата на череп ще хвърчи край Земята след Хелоуин

HiComm
Такава форма ще има астероидът, който ще профучи край Земята на 11 ноември.
Астероид, който премина край Земята през октомври 2015 г., ще се завърне в началото на ноември, съобщи Хъфингтън пост.

Официалното име на астероида е 2015 B145. Астрономите на НАСА обаче го нарекоха “Голямата тиква”, когато премина край Земята отново около Хелоуин преди три години. Тогава на радарните образи, направени от обсерваторията Аресибо в Пуерто Рико, приличаше на череп.

Космическият обект всъщност е “мъртва комета”. Той отразява около 6 процента от светлината, която получава от Слънцето, обясниха учени от института по планетарни науки. Това е подобно на прясно положен асфалт, но докато на Земята е доста тъмно, в космоса е по-ярко от типичната комета, която отразява само 3 до 5 процента светлина. Кома обаче не се вижда и затова изводът е, че кометата е мъртва.

Въпреки призрачния си вид 2015 B145 няма да е никаква заплаха за Земята. Докато преди три години е преминал на 498 896 км, на 11 ноември тази година ще прелети на 39 милиона км.