Парцалената война на Ню Йорк
Специална организация опитва да се пребори с текстилните отпадъци в мегаполиса

squarespace.com
Групата събира ежедневно по на 1,3 тона парцали в склада си в Бруклин.
.
Как „Произведено в Италия” стана „Произведено от мафията”

pinimg.com
Намесата на мафията вдига цените на италианските хранителни стоки.
Политика

Престъпните групи в Италия присъстват във веригата на селскостопанските хранителни продукти - от производството до потреблението на дребно - и през 2018 година те са отчели оборот от 24,5 милиарда евро, което е увеличение с 12,4 процента спрямо предходната година. Това се съобщава в годишния доклад, изготвен от синдиката на земеделците Coldiretti, Центъра за наблюдение на престъпността в селскостопанската хранителна индустрия и Института за политически, икономически и социални проучвания Eurispes, цитиран от Франс прес.

„Един растеж, който изглежда не страда от стагнацията на италианската и международната икономика и е имунизиран срещу напрежението в международната търговия”, се посочва в доклада. „Тази престъпна мрежа се интегрира отлично в хранителния сектор - от производството до транспорта, от доставката до продажбата”, според доклада.

Примерите са многобройни: от избелената със сода моцарела, минавайки през “освежената” с химически продукти риба до нелегалните кланици без никакъв контрол, меда, смесен с оризов или царевичен сироп и стигайки до хляба, изпечен с токсична дървесина.

„Престъпните сили се разпростират по пътя, който плодовете и зеленчуците, месото и рибата трябва да изминат, за да достигнат до трапезата на италианците, минавайки през някои големи пазари”, сочи докладът. “По този начин те унищожават конкуренцията и законния свободен пазар, като задушават честните предприемачи”, изтъкват авторите на годишния доклад. Резултатът? Цени, които понякога може да са тройно по-високи „що се отнася до плодовете и зеленчуците”, щети върху имиджа на марката „произведено в Италия”, рискове за здравето “с 399 здравни сигнала” през 2018 година. Най-засегнатите продукти са месото, с увеличение на случаите на измами със 101 процента на годишна основа, виното (+75 процента) и консервираните храни (+78 процента).

Престъпните групи са отчели растеж в този сектор въпреки множеството проверки : 54 000 извършени проверки през 2018 година от специализираните държавни служби и 17,6 милиона килограма иззети храни на стойност около 34 милиона евро.

„Земеделието е за Италия това, което е петролът за Саудитска Арабия. Необходима е дълбока реформа, не може да се реагира в зависимост от обстоятелствата”, каза при представянето на доклада вицепремиерът и министър на вътрешните работи на Италия Матео Салвини - лидер на управляващата в коалиция с „Движение Пет звезди” партия „Лигата” - една от влиятелните личности в правителството, отбелязва АФП.
.
Германските железници плащат 53 млн. евро за закъснения
Политика

Сумата, която основните германски жп оператори са платили за закъснения на влакове, е скочила с близо 20 милиона евро между 2017-а и 2018 година, съобщи говорител на Дойче бан, цитиран от ДПА.

Всеки четвърти влак, движещ се по линия на далечни разстояния, е имал закъснение през 2018 година. Това е струвало значителни суми, тъй като все повече пътници са се възползвали от законите, които им дават право да искат компенсации за закъсненията. Сумите, изплатени по жалби от подобен характер, са скочили от 34,6 милиона евро през 2017-а до 53,6 милиона евро през 2018 година. Средната изплатена сума през 2018 година е била 20 евро, което е с 1 евро повече спрямо 2017 година. Увеличил се и броят на жалбите - до близо 2,7 милиона през 2018 година. Според Дойче бан това е с близо една трета повече спрямо предходната година.

Данните включват жалби до различни жп оператори, а не само до Дойче бан, но най-много са именно за закъсненията на нейни влакове, уточни ДПА. Дойче бан посочва, че има редица обяснения за закъсненията - от неблагоприятни метеорологични условия до стачки и пожари във влаковете. Пътниците има право на компенсация от една четвърт от стойността на билета, ако влакът им е закъснял с над 1 час. Ако закъснението превишава 2 часа, те имат право да получат половината от сумата, похарчена за билета. Сумите за възстановяване могат да се увеличат още повече един ден, тъй като Европейския парламент иска да наложи регламент, с който да се връщат 50 процента за закъснения от над 1 час и 75 процента за закъснения от над час и половина. Закъснения от над 2 часа могат да доведат до връщане на пълната сума, според подготвяните нови закони.
.
.
.