От Австралия шум се вдига
На 17 март започва новият зесон във Формула 1. Ще видим ли битка до последния кръг от надпреварата?

Тази снимка казва всичко за миналата година във Формула 1. Дали пък през новия сезон ролите няма да се разменят?
.
Пирели обяви гумите за старта
Официалният доставчик на гуми за Формула 1 – Пирели - разкри избора на отборите за първия кръг от сезон 2019 - Гран При на Австралия. Италианската компания ще предлага по три от общо пет вида гуми за всеки кръг от календара в сравнение със седем през 2018-а. Смесите ще варират между С5 – най-меките – и С1 – най-твърдите. За първия кръг Пирели са избрали смесите С2, С3 и С4. Рено залагат на най-много С4 комплекти – десет, а фаворитите Мерцедес, Ферари и Ред Бул залагат на по девет комплекта от най-меката опция за Австралия. Сред техните пилоти единствено Шарл Леклер от Ферари и Нико Хюлкенберг от Рено ще разчитат на два комплекта от най-твърдите смеси, докато останалите състезатели имат на разположение само по един.
Най-консервативно подхождат Рейсинг пойнт и Уилямс, които взимат само по осем комплекта от С4.

.
Кубица: Готов съм едва на 20%
Пилотът на Уилямс Роберт Кубица смята, че е подготвен на едва 20% за първия кръг от сезон 2019 във Формула 1. Полякът ще се завърне в шампионата осем години след чудовищен рали инцидент. Времето му за подготовка бе съкратено заради забавянето на сглобяването на болида и така Уилямс останаха на последно място и като времена, и като пробег на пистата в Барселона. Кубица записа 268 обиколки – по-малко от всеки друг пилот на стартовата решетка – в тридневния си тест. "Връщам се след осем години във Формула 1 и вероятно знам само 20% от нещата, които трябва да знам. Не съм правил повече от 15 обиколки наведнъж. Имам много въпросителни, но това е реалността и не мога да я променя", сподели Кубица. Помолен да даде реалистична прогноза за състезанието в Австралия, Кубица иронично заяви: "Първо, всички ние трябва да сме сигурни, че автомобилът е цял". 

.
Алонсо остава като тестови пилот
Феррнандо Алонсо в крайна сметка остава във Формула 1, но не като състезател. Заради огромния си опит испанецът ще тества болида на Макларън през целия предстоящ сезон, като това е част от споразумението му за ролята му на "посланик". Двукратният световен шампион ще се състезава и през тази година в Индианаполис 500, което мечтае да спечели, за да завоюва златния шлем в моторните спортове (победи в Монако, 24-те часа на Льо Ман и Инди 500).
От Макларън потвърдиха, че испанецът ще кара тазгодишната MCL34, както и MCL35 за 2020 по време на избрани тестове. По правилник тимът има право на четири тестови дни през сезона, от които два задължително трябва да се дадат на новобранци. Алонсо, обаче, ще може да тества в останалите два дни.
"Преди да спра да се състезавам във Ф1 миналата година казах, че се виждам обвързан с Макларън за дълго време напред" коментира Алонсо. "За мен е удоволствие да поема новата роля на посланик, която ми дава възможност да участвам отблизо. Макларън е моят духовен дом".
"През май ни предстои Индианаполис 500, за което нямам търпение, но това е само началото на много неща, които може да направим заедно. Много съм ентусиазиран да наставлявам таланти, независимо дали са от моя отбор или просто да помагам на новото поколение пилоти да отключи потенциала си в Макларън".

.
Шефът на Рено: Б-отборите са вредни

Сирил Абитбул
Шефът на Рено Сирил Абитбул заяви, че Рено няма да участват във "въоръжената война" на топ отборите. Припомняме, че докато в Мерцедес, Ферари и Ред Бул-Хонда работят по 1600 души, то Рено разполага само с 1200 общо в Енстоун и Вири.
"Преди време не осъзнавахме мащабите на тази въоръжена война между Мерцедес и Ферари" каза Абитбул. "Те са в отделен спорт, различна Вселена. Ние планирахме да оперираме на нивото на топ отбор. Само че те продължиха да растат с нашето темпо и в мащаби, които нито са ни по силите, нито искаме да участваме".
"Освен това, всеки от топ три тимовете си има така наречен Б-отбор. Ферари има Хаас и Алфа Ромео, Ред Бул си има Торо Росо, а Мерцедес се сближава с Рейсинг Пойнт. Хаас създадоха прецедент, от който няма връщане назад. За мен има ера преди Хаас и ера след Хаас – Ф1 се промени завинаги. От десет отборите станаха четири или пет".
Абитбул допълни, че Рено не са предвидили подобно нещо в своята стратегия. Според него, скоро никой няма да може да побеждава, ако не разполага с Б-отбор.
"Преди да победя Ферари, аз трябва да победя Хаас. Това е трудно, а още по-трудно става да си набавяш спонсори и пари от награди. Това е много сериозен проблем и той не е само за Рено, а и за всички останали, които не могат да си позволят подобен модел. Не знам как да се спре тази въоръжена война, а пък сателитните отбори са част от нея. ФИА трябва да се намеси.
"Ние не искаме да бъдем част от такава Формула 1".
Абитбул подчерта, че планираните бюджетни тавани за 2021 само ще влошат нещата.
"Ако имаш по-малко пари и по-малко ресурси, единият ти отбор може да се концентрира върху шасито, а другия – върху аеродинамиката. Чудесни партньорства ще бъдат. Ако си изолиран като нас, нямаш никакъв шанс".
На въпрос дали Рено може да направи Макларън свой "Б-отбор", Абитбул отговори, че това няма как да стане, защото и двата отбора са равни. "Кой ще бъде ръководител и кой подчинен?"
"Може би ще говорим с Макларън в някакъв момент, но евентуално сътрудничество никога няма да бъде на нивото на Ферари и Хаас, Мерцедес и Рейсинг Пойнт или Ред Бул и Торо Росо". 

.
.
.