По-добре качествени настилки и мантинели, отколкото ограничение на скоростта
Световната теория за пътната безопасност твърди, че около 60% от пътната безопасност се определя от пътната инфраструктура. Без съмнение това е сериозен проблем и е разумно измененията в закона, които се предвиждат, да се приложат и към новоизгражданите пътища, и към реабилитираните. Що се отнася до пътните знаци, не мисля, че това е голямата ни драма. По-скоро хората не са склонни да се съобразят с ограниченията на скоростта и затова роптаят срещу знаците. Отделно от това пътната инфраструктура налага като мярка за безопасност да се ограничи скоростта. Това също е направено и при Своге. Вместо да имаме подходящи настилка и мантинели, се взема най-елементарното решение. Но то е на стопанина на пътя.
 
Храним се некачествено, обличаме се в конфекция Made in China или втора ръка и се чудим защо няма икономика и производство
Поредният склад с храни с изтекъл срок на годност беше разкрит в Горна Оряховица от полицията и служителите от Дирекцията по безопасност на храните. Продуктите от склада ще бъдат унищожени, а на собственика ще бъде съставен акт. Това обаче далеч няма да пресече порочната практика в България знайни и незнайни тарикати да тровят народа с некачествени и опасни храни под носа на контролиращите органи. Едва ли има у нас домакиня, която да не се е сблъсквала при пазаруване в супермаркета с пакетирани и вакуумирани храни: колбаси, меса, сладки и др. изделия, на които да не се виждат по няколко етикета, залепени един върху друг. Ако ги разлепиш, се вижда, че всъщност въпросният хранителен продукт е с многократно променян срок на годност. Не с много, с по „мъничко”, с по 2-3 месеца например.
 
Всички вероизповедания и депутати от различни партии подкрепиха БПЦ
Светият синод на Българската православна църква още през месец април изложи своите несъгласия с предложените на парламента допълнения и промени в Закона за вероизповеданията. Всъщност ставаше дума за два проекта - единия от БСП, ГЕРБ и ДПС, а другия - от „Обединени патриоти“. В тези два проекта имаше положения, които пряко засягат автономията на БПЦ. Съгласно конституцията и произлизащият от нея Закон за вероизповеданията, църквата е отделена от държавата, като особено рестриктивен бе проектът на „Обединени патриоти“. Тези предложения предвиждаха прекомерни пълномощия на Дирекцията по вероизповеданията, които предполагаха контрол върху нейния вътрешен живот.
.
Сегашната класно-урочна система демотивира децата
Сегашната класно-урочната система кара децата да се демотивират. Не вярвам, че проблемът е в децата и че те не искат да учат, както понякога се твърди в обществото. Те учат по начина, по който и ние сме учили, а той е остарял. Учителят е единственият източник и има много голяма роля, той и е безкрайно важен, ценен и уважаван. Неговата роля сега обаче е различна - той е фасилитатор и модератор на разговора, дава информацията, той знае как един клас следва да работи. В момента децата ни са поставени в една доста пасивна ситуация, те слушат и учат само когато някой им го е казал, както ние сме учили.
.
"Мирно! Няма Бог!", крещели на Неофит в казармата
Датата е 16 септември 2017 година. За първи път от XI века върху руините на владетелската църква във Велики Преслав стъпва кракът на български патриарх. Черно БМВ докарва главата на Българската православна църква Неофит Български непосредствено зад олтара на някогашния храм, а оттам 72-годишният патриарх, който е започнал честванията на 1125-ата годишнина от Преславския събор рано сутринта във Варна и вече е видимо уморен, продължава пеша. Охраната едва успява да му проправи път сред множеството миряни.
.
На лагер
В България има някакъв неистов страх от думичката „задължително”. Поне една дузина идеи, които биха дали положителен тласък на обществото ни, бяха отхвърлени заради тази пуста дума. Задължително ли? Абе кой ще ми каже на мен... Преди броени дни например Националната гражданска инициатива „Да върнем ученическите лагери на децата” внесе петиция до Народното събрание. В документа се предлага да се възстановят почивните бази на „Ученически отдих и спорт” ЕАД (държавното дружество към МОН, което стопанисва бившите ученически лагери).
.
На заточение
Лагери, та лагери. На някои хора очевидно им липсват социалистическите порядки. Опашките за хляб, бананите по Нова година, манифестациите. Сините престилки с бяла яка (по-преди хлъзгави, от черен сатен), вечерният час, забранената музика. Някои наричат всичко това дисциплина. Но в този ред на мисли, ако се върнем още по-назад, ще стигнем и до концентрационните лагери. Слава Богу, никой още не копнее за тяхното завръщане. Или поне не си го признава. Но идеята с ученическите лагери също не е толкова човеколюбива, както се опитват да я представят.
.
Дизайн на кило
Винтидж определено не е мръсна дума в Европа и по света. В последните няколко години и модата зави в тази посока като стилистика. Големи пазари на дрехи втора употреба се организират във всеки от големите европейски градове и посетителите далеч не са социално слаби. Да, естествено, и в тази търговия, както във всяка друга, има нива. Има купувачи, които са готови да платят стотици левове за някоя „дреха с минало”, и такива, които пазаруват от секъндхенд, защото нямат възможност да си купят нещо ново. Съществува и трета категория - т.нар. адвенчъри, търсачи на находки, за които ровенето в купищата стари дрехи се превръща в спорт.
.
Беден, но мобилен. Що е то?
В България да се внасят само ремонтирани дизели, така че да не замърсяват околната среда, иска екоминистерството. Ведомството се опасява, че заради ограниченията, въведени в редица градове в Западна Европа за този вид автомобили, тези возила ще наводнят българския пазар. Вдигнете доходите и всичко ще е точно. Тогава като с магическа пръчка 20-годишните таралясници ще изчезнат от родните пътища и ще направят място на лъскави хибриди, последен модел.
.
Трупове ли трябват, за да почистите?
Пет коли се нанизаха при верижна катастрофа на магистрала „Тракия”, след като сметището край Ихтиман отново пламна и задими аутобана. Шофьори се оплакаха, че от пламъците се е отделяло лепкаво вещество, което покривало стъклата на колите и допълнително затруднявало видимостта. Пожарникарите, изпратени на място, пък обясниха, че поне веднъж годишно им се налага да гасят боклуците, защото се самозапалват от отделящия се метан.
.
Още новини