Вървим към разруха, когато статуите стават жертва на политически пристрастия и завист
След паметника „1300 години България” да бъде премахната и статуята на света София, настояват граждани във Фейсбук. Искаш ли да започнеш война, повод винаги ще се намери. Дали ще е похищението на хубавата Елена от Парис, или убийството на престолонаследника Франц-Фердинанд, е все едно. Събарянето, или по-точно досъбарянето на това, което бе останало от паметника пред НДК, явно се превърна в подобен повод за започване на нова фаза във войната на паметниците у нас.
 
Приключи началният етап от работата на новото, 44-то поред Народно събрание на България, започнал с първото му заседание на 19 април. Разбира се, работата на третия кабинет на премиера Борисов (и 96-ти в българската история) продължава, като ваканционните настроения са леко помрачени от типичните за тази част от географията гафове и скандали. Макар и къс, този етап заслужава коментар. Станалата банална дума „стабилност” продължава да е ключова характеристика на управлението и това е особено важно да се подчертае. В някакъв смисъл стабилността е като здравето - когато то е налице, не го забелязваме, не го ценим и просто не му обръщаме внимание. Когато обаче го загубим, частично или окончателно, става страшно.
 
Братовчедите им спят в 5-звездни хотели, плащат ги с чужди карти
Членове от фамилията на ромския бос Кирил Рашков-Цар Киро са участвали в грандиозна схема за купуване на над 300 самолетни билета до редица европейски столици, платени с чужди банкови карти. Освен полети роднини на ромския клан са спали в скъпи 4 и 5-звездни хотели, някои от които на цени от 2500 лв. за 4 нощувки, резервирани и платени по същия начин, научи „Телеграф” от три независими един от друг източника. Всички плащания са правени онлайн с номерата на карти и три цифрения CVV или CVC код към тях, необходим за неприсъствено плащане в интернет, без титулярите на сметките да са наясно, че ще пътуват. Екип на вестника разполага с точните дати и полети. Разточителството на чужд гръб се е случвало през миналия туристически сезон, но станало ясно едва в началото на тази година. Част от воаяжите Рашкови са правили със своите първи братовчеди от Катуница - семейство Илиеви.
.
Имот ми дай
Малката партийка с позамряла дейност ДСБ отказва да напусне държавния имот, който обитава. Хората на Иван Костов изпаднаха от парламента и трябва да освободят красивата сграда на централната столична улица „Кърниградска”, но са се барикадирали като брадати студенти в университета и не щат да си тръгнат. Подобна е ситуацията и със СДС, чийто договор за емблематичната сграда на „Раковски” 134 изтече още в края на май, но те още стоят там, сякаш не им се вярва, че живеем в 2017 г., а не в 1992 г. Разбитата команда СДС обитава централата си с изтекъл договор, което ще рече, че го прави незаконно. Като „наемател”, който не си плаща, или като семейство клошари, което се е самонастанило в чужд имот.
.
От равни, по-равни
Пред смъртта всички са равни. Дали? Всеки, който е загубил близък човек знае, че болката не може да бъде споделена и прехвърлена на чужди плещи. Не може да се разтовариш от мъката. Не може да очакваш да ти олекне от съчувствието на странични хора - приятели във Фейсбук, с които може никога да не сте се виждали и да не сте разговаряли на живо. Каквото и прочувствено послание да изтипосаш в Мрежата, то ще е само твоята лична гледна точка и светоусещане. Някои се вглъбяват в мъката си и искат да я изживеят затворено.
.
Обезщетенията да се изплащат до месец след прекратяване на договора
Темата за отпадането на класа за прослужено време, който се изплаща към заплатите на работниците и служителите, не веднъж се е повдигала от работодателите. Сега отново излиза на дневен ред. До момента няма едно мнение за отпадането на добавката. Идеята не е обсъждана в парламентарната група на ГЕРБ. Това е парлив въпрос, по който има основателни аргументи и в двете посоки - „за” и „против”. Редно е дебатът да се води в Националния съвет за тристранно сътрудничество и там да се вземе окончателно решение.
.
Хеликоптер срещу задръстванията
Густаво Бойде прекарва по четири дни в Сао Пауло при всяка своя командировка. Бразилецът, отишъл да живее в Ню Йорк, е намерил средство за преодоляване на чудовищните задръствания: “Избрах хеликоптера”, казва той, сочейки града под краката си, който се простира до безкрая. Много хора от 12-те милиона жители на мегаполиса - най-големият град в Латинска Америка - редовно попадат в колосални транспортни тапи. В този гигантски град има 5,9 милиона автомобила - по един на всеки двама жители. В час пик задръстванията достигат обща дължина от 330 до 576 км.
.