Астроном аматьор откри нов спътник на Юпитер

Снимка: Астро нюз Юпитер с два от по-големите си спътници – Ганимед и Европа

Астрономът аматьор Кай Ли откри нов спътник на Юпитер, предаде Яху Лайф.

Ли направил това откритие, като преглеждал изображения, заснети с канадско -френско-хавайския телескоп през 2003 г. Той се насочил към снимките на наскоро открити луни на огромната планета. Докато разглеждал фотографиите, Ли открил три потенциални нови спътника, които наблюдавал и проследил в продължение на няколко нощи. С течение на времето два от тези обекта изчезнали, което потвърдило предположението, че те не орбитират около Юпитер. Един обаче продължил да се появява през следващите 15 години. „Оттам нататък орбитата му бе достатъчно добра за мен, за да започна да издирвам наблюдения, правени след 2003 г.“, заяви Ли през сп. „Скай енд телескоп“. С течение на времето астрономът любител успял да намира новия спътник там, където би трябвало да бъде, чак до 2018 г. Според астрономическата общност това е достатъчно убедително доказателство. Ли допълни обаче, че става дума за „просто един типичен член“ на групата на Карме. Това са група сателити, които орбитират около Юпитер. Най-интересното за новата луна според Ли е, че тя е ретроградна. Аматьорът астроном все още не е получил официално потвърждение за откритието си. Ако то бъде признато, броят на спътниците на Юпитер ще стане 80.