България е на пето място в ЕС по производство на велосипеди

България е на пето място в Европейския съюз по производство на велосипеди, става ясно от последните данни на Евростат за 2020 година. Според тях в страната през миналата година са произведени 484 хил. велосипеда, но спрямо 2019 година има намаление - тогава в страната са били произведени 666 хил. велосипеда.

Причината е пандемията от коронавируса, обясняват едни от големите производители в страната.

Заради ограниченията износът е бил свит, но пък вътрешното търсене се е увеличило, става ясно от публикации на сайта на компанията. От края на 2020 година производителят има нов приоритет - производството на електрически велосипеди, и разширява завода си в пловдивското село Рогош със сумата от 4 млн. лева. Инвестицията получи сертификат за клас А от Министерството на икономиката през 2019 година.

Планове за производство на електрически велосипеди има и другият голям производител в страната, чиято база също е в Пловдив. Компанията има капацитет за производството на 400 хил. конвенционални велосипеда годишно и към 95% от производството е предназначено за износ към страните от ЕС.

Като цяло в ЕС няма спад на производството на велосипеди през 2020 година. Данните на Евростат показват, че през миналата година

в общността са произведени над 12 млн. броя, като спрямо 2019 година има ръст от 1,2%. Лидер в производството е Португалия с 2,6 млн. произведени велосипеда.

От Евростат отчитат големите различия в страните от ЕС по отношение на производството на велосипеди. В Дания например през 2020 година са произведени едва 1500.

Нидерландия, в която колелото е традиционен начин за придвижване, е произвела 334 хил. велосипеда през миналата година. Това представлява близо двоен спад спрямо 2019 година, е видно още от статистиката.

За някои от страните в ЕС, сред които Белгия, Латвия и Румъния, статистиката за производството на велосипеди е конфиденциална за 2020 г. Данните на Евростат за 2019 г. показват, че в северната ни съседка са произведени 525 хил. велосипеда, а в Белгия - 48 хил.

По данни от последните години в София използващите велосипед за придвижване, за да стигнат до работното място, са между 1 и 2 процента и по този показател сме много по-назад от западните столици.

Подобни статии