Диета с чушки ни прави слаби и красиви

Режимът намалява кръвното, топи до 5 килограма

Изборът на подходяща диета е изключително отговорен. Когато предприемаме промяна в менюто си, трябва да съобразим няколко важни неща. На първо място е дали новият хранителен режим е подходящ за нас и дали има рискове за здравето ни.

Една от целите на диетата е отслабването. Това обаче не е никак лесна задача. От една страна, стопяването на килограми трябва да се случва бавно и равномерно. От друга, пък трябва да направим всичко възможно след края на диетата да не си върнем обратно изгубеното тегло, че и отгоре. Ето защо менюто ни трябва да е балансирано, а най-добрият начин за това е да го съобразяваме с периода от годината. Сезонните плодове и зеленчуци са идеални основни продукти за много различни хранителни режими. Повечето от тях са кратки – за период от пет до седем дни. Ефектът върху килограмите не е грандиозен, но за сметка на това организмът не се натоварва, имунитетът не страда, пречистваме тялото си и извличаме максимални ползи от витамините, включени в състава на продуктите. Тази седмица на власт е чушката.

Пиперките са на първо място сред зеленчуците по съдържание на витамин С. Той е три пъти повече от количеството в лимоните и магданоза. В България са разпространени най-вече зелената, червената и жълтата чушка. Отглеждат се също бели, оранжеви и лилави. Червените и оранжевите чушки съдържат 30 пъти повече каротин от зелените. Това е причина и за разликата в цвета им, тъй като именно каротинът придава оранжевия нюанс не само на пипера, но също на морковите, тиквата и т.н. Той е мощен антиоксидант, който неутрализира свободните радикали, причиняващи стареене на клетките и увреждане на тъканите. Учените са доказали още, че консумацията на 4 порции плодове и зеленчуци, богати на бета-каротин на ден, намалява риска от рак и сърдечносъдови заболявания до няколко пъти. И това не е всичко, чушките са незаменим доставчик на витамин В и фолиева киселина. Те балансират хомоцистеина, чието високо ниво може да доведе сърдечен удар и инсулт. С други думи редовната консумация на пипер ни предпазва от тези внезапни и опасни за живота състояния, като намалява стойностите и на кръвното налягане.

Витамините от група В са полезни също в борбата срещу депресията и диабета, а освен това подпомагат паметта. Чушките са богати и на други изключително полезни вещества. В 100 грама пиперки има 10 мг калций, 13.2 г магнезий, 24 мг фосфор, желязо и калий. Цинкът в една чушка е 2 пъти повече от този в една краставица или стрък маруля и цели 4 пъти повече от цинка в динята. Този елемент е особено полезен за имунната система. За красотата ни пък чушките се грижат благодарение на съдържанието на витамин А. Той е изключително полезен за кожата и косата. Друго полезно вещество, което си набавяме от пипера, е силиций. Той също оказва благотворно влияние за по-здрава коса, а и за красиви нокти. Похапването на чушки ще стимулира растежа на буйната ни грива и ще подобри външния ни вид, като ни направи по-млади и сияйни. Ако пък обичате пикантни храни и здравословното ви състояние позволява консумацията, не пренебрегвайте лютите чушки. Те горят калории и са много добър съюзник в борбата с излишните килограми. Ако имате проблеми със стомаха, черния дроб и бъбреците, внимавайте с консумацията им и задължително се консултирайте с вашия лекар.

Примерно меню

Понеделник

Закуска: Зелен чай или кафе, филийка пълнозърнест хляб със сладко от дюли

Обяд: Салата от печени чушки със зехтин, лимонов сок и магданоз

Вечеря: Пълнени чушки с кус-кус, маслини с лук за гарнитура

 

Вторник

 

Закуска: Фреш от сини сливи

Обяд: Сандвич от пълнозърнест хляб с крема сирене и чушка

Вечеря: Чушки с боб, салата по избор

 

Сряда

 

Закуска: Чай или кафе по избор и една круша

Обяд: Крем супа от червени чушки

Вечеря: Чушки бюрек без пържене, зелева салата

 

Четвъртък

 

Закуска: Кисело мляко и сушени плодове

Обяд: Миш-маш

Вечеря: Чушки с яйце и сирене, зеленчукова салата

 

Петък

 

Закуска: Чай или кафе по избор и няколко смокини

Обяд: Катък с печени чушки, 1-2 малки печени брускети

Вечеря: Запеканка с картофи, моркови, чушки и кашкавал

 

Събота

 

Закуска: Смути с райска ябълка

Обяд: Чушки с доматен сос и чесън, филийка пълнозърнест хляб с извара

Вечеря: Мусака с чушки

 

Неделя

 

Закуска: Чай или кафе по избор, две шепи орехи

Обяд: Шопска салата

Вечеря: Гювече с печени чушки, патладжан и тиквички

Още по темата: диети

Подобни статии

  • Отслабваме според фазите на Луната

    Отслабваме според фазите на Луната

    Освобождават се натрупаните токсини, свалят се три кила на месец

    Лунната диета е много популярнаа, защото дава изключително добри резултати не само за регулиране на теглото, но и за здравословното състояние. Повечето хора, които са я практикували, твърдят, че изгубените килограми не се връщат. Този хранителен режим е всъщност лунна диета за детоксикация на организма. Успехът ѝ се крие е съобразяването на хранителни режим с фазите на Луната.

    2313
  • Минаваме на  череши за три дни

    Минаваме на череши за три дни

    Червените плодчета заместват висококалоричните храни

    Черешите, които в момента са в изобилие, могат да бъдат нискокалорично вкусно допълнение към диетата за отслабване. Те са идеални, ако искате да намалите мазнините в тялото и нивата на холестерола. Помагат също и за облекчаване на възпаления. Може да ги хапвате пресни, докато се опитвате да отслабнете. Това казва д-р Ан Кулце,  специалист по хранене и уелнес от Южна Каролина, цитирана от zajenata.bg. Черешите са с много ниско съдържание на калории. Една чаша съдържа само около 75.

    301
  • С диетата “Скарсдейл” горим повече, отколкото поглъщаме

    С диетата “Скарсдейл” горим повече, отколкото поглъщаме

    Сваляме 9 килограма за 2 седмици с диетата “Скарсдейл”. Тя може да ни помогне да свалим много килограми за малко време чрез богат на протеини, нискокалоричен режим, състоящ се предимно от т.нар. постно месо, яйца, нискомаслени млечни продукти, листни зеленчуци и някои плодове. Диетата позволява само 1000 калории на ден, доста под препоръчителния прием на калории за всеки възрастен. Това е така, защото загубата на тегло зависи от калорийния дефицит, което означава, че изгаряте повече, отколкото приемате.

    910