Две големи таксиметрови компании поискаха отсрочка на новите тарифи

Отсрочка на увеличението на тарифите за таксиметров превоз за средата на януари 2022 г. искат от Столичната община две от големите таксиметрови фирми в София, съобщи за БТА Красимир Цветков, председател на Националния таксиметров синдикат.

Той каза, че оправданието на фирмите за исканото от тях отлагане на увеличението на тарифите е, че нямали време за уведомяване на корпоративните си клиенти и за претарифиране през декември.
След настояване на таксиметровия бранш на 25 ноември Столичният общински съвет /СОС/ прие доклад относно определяне на минимални и максимални цени за таксиметров превоз на пътници за един километър пробег на територията на Столична община за 2022 година. Така от 1 януари минималната дневна тарифа става 1,05 лева на километър, а дневната максимална тарифа - 1,78 лева. Минималната нощна тарифа става 1,21 лева на километър. Цената на нощния таксиметров превоз на километър ще бъде 2,19 лева.
"Опищяваме вселената, че искаме повишаване на тарифите, СОС приема това наше искане и след това две от фирмите казват, че искат отсрочка в това увеличение. Би било много неправилно Столичната община да се съобрази с техните искания и ако го направи, това ще означава съобразяване с частния интерес на две от фирмите", коментира пред БТА Красимир Цветков. Той подчерта, че предложението за вдигането на цените е обсъждано в продължение на три месеца с всички заинтересовани страни, Столичният общински съвет е положил много усилия да се съобрази с исканията на бранша. Увеличение има и то е гласувано по законовия ред - на сесия на СОС с пълно мнозинство. Не мисля, че общината може да направи компромис, отбеляза Цветков.
По думите му, ако две фирми си позволят лукса да не вдигнат цените, те задържат цените на целия пазар. В Закона за автомобилните превози е описано какви са санкциите за фирмите при всяко едно подобно нарушение. Освен имуществените санкции, е предвидена и глоба от 3 хил.лв. за всеки автомобил, а при повече от три нарушения от този тип, при повече от три влезли в сила акта, вече говорим за системно нарушение. Тук е възможно отнемане на лиценза за таксиметрова дейност. Крайно време е да спрем да търсим как да заобикаляме законите и да започнем да ги спазваме, призова председателят на Националния таксиметров синдикат.
От двете фирми посочват като аргумент, че не им достига времето до 1 януари да уведомят корпоративните си клиенти за новите цени, каза Цветков. Според него обаче, ако искаха да ги уведомят, двете фирми можеха да го направят много по-рано. Три месеца имаше обсъждания. Как другите компании можаха да го направят, попита Цветков. Всъщност отношенията между фирмата и нейните корпоративни клиенти са отношения от частно-правен характер. По този начин шофьорите се превръщат в заложник на тези отношения, а в момента те правят разходи, изпитват огромни затруднения, подчерта Цветков. Той съобщи, че такситата в София са вече с 1000 по-малко. Шофьорите масово се отказват да извършват тази дейност и се преквалифицират.
Цветков посочи, че единствено процесът по метрологичен контрол е малко по-бавен. Затова се отваря временен метрологичен пункт на паркинга при резиденция "Бояна", както и пункт на магистралата при бул. "Ботевградско шосе", съобщи Цветков. Единственото разсрочване, което можеше да се направи, е да се търси взаимодействие с "Автомобилна администрация" - да се даде някакъв толеранс по отношение на документа, който удостоверява извършен метрологичен контрол при тарифирането. Обективно от Българския институт по метрология могат да обработват по около 50 автомобила на ден в този един пункт, а в София има 6 хиляди таксиметрови автомобили, каза Цветков.

Подобни статии