Гугъл няма да позволява на отричащите климатичните промени да печелят от реклами

Онлайн гигантът Гугъл (Google) ще забрани на онези, които отричат изменението на климата, да печелят от съдържаниe на платформите му, съобщи компанията, цитирана от ДПА.

Нова политика за рекламодатели, издатели и създатели на видеа в ЮТюб (YouTube) няма да разрешава реклами и печеленето на пари от съдържание, което противоречи на установения научен консeнсус около съществуването и причините за климaтичните промени.
Това включва съдържание, в което климaтичните промени са представени като измама, твърдения, отричащи дългосрочните тенденции на затопляне на климата и отхвърлянето на тезата, че емисиите на парникови газове и човешката дейност допринасят за климатичните промени.
Рекламодателите просто не искат рекламите им да се показват до това съдържание. Издателите и създателите на съдържание не искат реклами, популяризиращи тези твърдения, да се появяват на техните страници или във видеоклиповете им, обясняват от Гугъл.
Онлайн гигантът ще разглежда контекста, в който са изказани твърдения, правещи разлика между съдържание, което представя фалшива новина като факт, и съдържание, съобщаващо и разискващо подобно твърдение.
Ще продължим да позволяваме реклами и печелене на пари от други климатични теми, включително публични дебати върху политиката за климата, променящото се отражение на климатичните промени, нови изследвания и други.
Гугъл ще започне да затяга политиката си от ноември.

Подобни статии