Гугъл пуска дългоочакваната облачна платформа за игри Стадиа

Стадиа, платформата за видеоигри на "облак" започва да функционира в 14 страни (в Северна Америка и Европа) с каталог от близо 30 игри.

Гугъл не е първата голяма компания, която пуска "облачни игри", но със сигурност е най-очакваната, тъй като успехът или провалът й ще определи близкото бъдеще на този неясен пазар - пазар на видео игри, освободен от материални ограничения, отбелязва Франс прес.

Стадиа, платформата за видеоигри на "облак" започва да функционира в 14 страни (в Северна Америка и Европа) с каталог от близо 30 игри.

Какво обещава компанията? Можете да играете на всякакъв екран (на компютър, на телевизор с интернет, на смартфон - засега само на модела Пиксел на Гугъл, без да ви е необходима конзола или процесор с последно поколение графична карта.

При "облачните игри" компютърната мощност, която осигурява качеството на образа и гъвкавостта на действията, е извадена на сървъри. Играчите не се нуждаят от съвместим екран и джойстик, уточнява АФП.

Подобна услуга е вече работещата ПлейСтейшън нау на Сони, която натрупа към 700 000 абонати за пет години. Японската компания обаче предлага на тази платформа само част от каталога си.

За Стадиа летвата на успеха е 10 милиона абонати за една година, посочва Лоран Мишо, директор по проучванията в АйДейт.

Към момента световният пазар на облачни игри се оценява на близо 300 милиона евро, по данни на АйДейт, която прогнозира 406 милиона евро до края на 2020 година и 1,2 милиарда евро през 2024 година.

За сравнение, целият сектор на видеоигрите е 120 милиарда долара през 2018 година, според специализираната компания СуперДейта.

Подобни статии