Инж. Стоян Братоев: Метрото под “Овча купел“ ще е готово до края на годината

Затварят Околовръстното между „Младост“ и „Дружба“ до 10 септември

инж. Стоян Братоев

В края на годината ще бъде готов и участъкът от метрото от "Красно село" до "Овча купел", който е 12 км. Това обяви шефът на Метрополитен инж. Стоян Братоев. По думите му оттам се придвижват 90 000 пътници за двата етапа. "Цялата трета линия е 21 км, като има още два етапа, заедно с които ще можем да обслужваме около 200 000 пътници. Преди пандемията имахме 350 000 пътници. Във времето постепенно нараства пътникопотокът", посочи той.

 

"През април, във върха на пандемията, пътникопотокът беше спаднал до 52 000 - 55 000 души дневно, което е 7 пъти по-малко. Постепенно се възстановява вече. Реалното възстановяване ще бъде около септември", прогнозира Братоев пред БНТ. На въпрос докъде ще се разширява метрото, Братоев посочи, че всичко зависи от финансирането. "Най-актуалното е да се завърши третата линия. Всяко разширение изисква няколко години за подготовка, затова винаги подготовката започва от по-рано. В момента се говори за разширение в жк "Люлин" до Околовръстния път и към долната лифтова станция на „Симеоново", посочи той. По думите му всичко това се подготвя проектно и предстои в бъдеще след около 4 - 5 години, ако се намерят пари. Братоев отчете още, че за 15 години са направени 42 км метро, а в последните 10 години - 34 км метро. Братоев разказа още, че третата линия на метрото е с нов тип система и ново поколение автоматика. Има 9 системи за управление и всяка трябвало да се монтира и изпита поотделно, а след това да се проведат комплексни изпитания. Всичко това е заложено в договора със "Сименс".

До 10 септември пък се затваря участъкът от столичния Околовръстен път между кварталите „Младост“и „Горубляне“. Заради разрушаването на компрометиран надлез и изграждането на ново съоръжение е въведена временна организация на движението по обходни маршрути, обявиха от общината вчера.

Със затварянето на участъка се въвеждат обходни маршрути, като транзитният трафик ще бъде отклоняван към Северната скоростна тангента, а локалният ще се движи по булевардите „Александър Малинов“ и „Цариградско шосе“, както и по улиците „Самоковско шосе“ и „Инж. Георги Белов“, които свързват „Горубляне“ и „Младост“.

След ремонта 6-километровото трасе ще разполага с по три ленти за движение във всяка посока - две локални платна с по две ленти и два тротоара.

С разширението на Южната дъга ще се осигури връзката между автомагистралите „Струма“ и „Тракия“. Ще се увеличи и транзитният трафик от автомагистрала „Европа“ и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция.

Подобни статии