Яйчената диета топи до 10 килца

Стимулира метаболизма с бомба от витамини и минерали

Яйцето - символ на живота, в последно време присъства във все повече диети. Причината е, че то е нискокалорично, не води до напълняване, като в същото време дори в минимално количество снабдява организма ни с необходимите витамини и минерали. Другият му ефект е, че извежда токсините от тялото.

В тази връзка особено популярни напоследък станаха пъдпъдъчите яйца. Но и кокоши човек да хапва, едно е сигурно – те също засищат стомаха и подобряват работата на метаболизма.

Варианти

Има различни варианти на яйчената диета. Едни са по-строги, като включват предимно плодове, докато други позволяват по-често през седмицата хапване на пилешко и риба. Общо взето, режимите обещават смъкване на излишни между 5 и 10 килограма в рамките на седмица до 14 дни. Социалните мрежи изобилстват от снимки на дами и господа „преди“ и „след“ яйчената диета, показвайки по-фините им тела. При спазването й обаче човек трябва да се храни природосъобразно с чисти продукти в точно определен час. Причината е, че всеки стрес за организма води до презапасяване с калории в мастните депа. Желателно е да приемаме повече течности, а сутрин да пием на гладно чаша хладка вода, но не наведнъж, а в рамките на 5-10 минути на малки глътки. На когото стомахът му е добре, може да добави и няколко резена лимон. Хладката вода води до прочистване на червената от токсини и шлаки и гниещи от нощта храни. След това да се приема една ябълка. Малцина знаят, че пектинът в нея омотава като в пашкул токсини и дори тежки метали и ги извежда от организма. Фибрите й прочистват стомаха и дават сигнал за старт на метаболитните процес за дългия ден. С други думи събужда организма ни. Не случайно една интернационална поговорка гласи - „Една ябълка на ден и бяга доктора от мен!“.

Първобитни хора

Вечер пък е важно да се яде не по-късно от 19-19,30 часа. Причината е много проста. У човека са заложени доста древни механизми, идващи още от първобитните хора. Още оттогава е започнало настройването на биологичния ни часовник и когато се смрачи, тялото минава на икономичен режим. Солната киселина в стомаха намалява, за да подготви тялото за съня. А точно през това време ние се храним обилно - било от стрес и нерви или защото сме се отпуснали в уюта на своя дом, заобиколени от близките хора. А може и през деня да не сме имали време да хапнем нищо и сме решили да компенсираме с ядене и пиене на корем след залез слънце. Но липсата на достатъчно киселина води до непълноценно усвояване на храната. Това води и до спад на полезните бактерии и храносмилателни ензими и може да настъпи дисбактериоза. Този проблем се наблюдава и след употребата на пържени и бързи храни, антибиотици или други лекарства. Така че, ако решим да се храним и живеем природосъобразно трябва да имаме предвид всичко това. Защото само тогава тялото започва да се чисти с прилагането на различни режими като яйчения. Иначе ако я караме по старому, нищо особено не се случва с телесната ни маса.

Предимства

Яйченият хранителен режим е подходящ, както за вегетарианци, така и за месоядни. Голямото му предимство е, че с него не рискуваме да изпаднем в дупката на анемията за разлика от други подобни диети. Причината е, че яйцата са богати на протеини и важни хранителни вещества и витамини. Те са пълни с добри мазнини и минерали, като в същото време имат ниско съдържание на въглехидрати. Жълтъкът пък е истинска бомба за хранителни вещества.
Като цяло яйцата съдържат витамините В6 и Е, както и В1 (тиамин), В2 (рибофлавин), витамин В9, желязо, фосфор, селен, магнезий. Конкретно в белтъка има лесноусвоим протеин (между които най-голямо хранително значение са вителинът и ливетинът). Проучвания сочат още, че в яйцата има холин (витамин B4), отговорен за паметта и правилните функции на мозъка. Той защитава още здравето на плода при бременните.

Отричани

Не на последно място ще кажем, че яйцата доскоро бяха отричани като източник на холестерол. Последните изследвания обаче сочат, че те са източник на добър холестерол (HDL). Той не се лепи по кръвоносните съдове, защото тялото ни много добре го усвоява, синтезирайки от него хормони като тестостерон, естроген и кортизол. Другото важно е, че от него се синтезира и витамин Д – безценен имуностимулатор на фона на пандемията от коронавирус.
През цялото време, докато спазвате яйчената диета, е препоръчително да пиете чиста вода не по-малко от 1,5 литра на ден. Захранването след края на режима не е много продължително (около ден), защото в него се допуска хапването на доста неща. Иначе можем да започнем с яйца, към което да добавим лека зеленчукова супа. От суровите продукти - портокали и грейпфрути.

 

Примерно меню

Ден 1

Закуска – 2 варени яйца, филия със суров тахан и 1 чаша кисело нискомаслено мляко

Обяд – 200 грама варено пилешко месо (без кожа) и 1 чаена чаша кисело мляко

Вечеря – 1 варено яйце, 100-200 грама варени кестени с козе сирене на плоча, салата от авокадо и настъргани моркови

Ден 2

Закуска - филия пълнозърнест хляб и едно варено яйце

Обяд - печена риба и салата

Вечеря – овчарска салата с две настъргани яйца

Ден 3

Закуска - Две варени яйца

Обяд – 1 варено яйце и задушени зеленчуци с чаша кисело мляко с лъжичка сладко от ягоди

Вечеря – Риба на скара и салата

Подобни статии