Люис Хамилтън подпечата безсмъртието си

Photo: ЕПА/БГНЕС Люис Хамилтън

В неделя Люис Хамилтън подпечата безсмъртието си. С победата си в състезанието за Гран при на Турция асът на Мерцедес изравни Михаел Шумахер със седем световни титли, като го задмина по всеки друг показател в кралските гонки на бензиновия спорт, пише ESPN.

35-годишният пилот от Стивънидж (Вбр) стигна до седемте си трофея в 264 състезания за разлика от Шуми, който го направи в 308 старта. Люис подобри и постижението за победи, като вече има 94 срещу 91 за легендарния германец. Подиумите на Люис също са повече - 163 на 155, и е тръгвал от първа позиция на стартовата решетка 19 пъти повече (97/68). Всичко това обаче сякаш остава на заден план за Хамилтън, който си е поставил много по-голяма цел от това да бъде най-великият във Формула 1. Люис иска да промени света, в който живеем, и това бе първото нещо, на което акцентира, заставайки пред медиите след победата си на „Истанбул Парк“.

„Истината е, че сънувах този успех. Винаги съм си мечтал да се доближа до постиженията на легенда като Михаел Шумахер, а ето че днес съм рамо до рамо с него. Най-важният урок е за децата. Вярвайте в невъзможното. Трябва да работите за него, да го преследвате и никога да не се предавате или съмнявате в собствените си възможности. Много хора ми казваха, че мечтата ми е невъзможна, но ето ме тук сега, стоя пред вас. Запомнете, никога не се отказвайте, защото мечтите ви са възможни. Трябва да кажа голямо благодаря на всички хора в екипа, които са тук и които работят в заводите на Мерцедес. Не бих бил тук, ако не работех с този екип и заедно не бяхме на това монументално пътешествие. Изключително горд съм от всички тях. Чисто от спортна гледна точка съм невероятно щастлив, но голяма ми цел като световен шампион е да променя света, в който живеем, към по-добро“, коментира Люис.

От началото на сезона Хамилтън ясно заяви политическите си позиции, като поведе кампания за расова равнопоставеност във Формула 1.

Според Люис мисията му като световен шампион не е свързана само със спорта.

„Ние трябва да бъдем пример за обществото. Няма как да подмина всички ужасни неща, които се случват по света. Искам да остана във Формула 1, защото имам още много работа за вършене. Това, което се случи тази година, е само началото на една голям промяна. Защото човешките права трябва да бъдат над всичко. В този ред на мисли този трофей е много повече от рекорд“, категоричен бе седемкратният световен шампион.

Люис обаче не получи голяма подкрепа от Международната автомобилна федерация (ФИА), която му забрани да носи тениски с политически послания по време на състезателните уикенди във Формула 1, а само официалния гащеризон на Мерцедес.

„ФИА е в правото си да наложи подобен тип забрана, въпреки че според мен не бе правилно. Всеки трябва да бъде свободен да изрази позицията си, ако тя не обижда друг човек, раса или националност“, продължи Хамилтън.

Според него спортът вече е тръгнал в посока за опазване на човешките права, като само пандемията от коронавирус е забавила това да се случи по-бързо.

„Казано е, че няма нищо по-хубаво от това да живеем в интересни времена. Сега обаче тази сентенция малко се измени, защото ситуацията в световен мащаб е наистина тежка. Ако не беше пандемията, спортът щеше да се обедини много по-бързо в целта ни за расово единство. Видяхте какво се случи в НФЛ и НБА. Футболът в Европа също подкрепя тази идея“, категоричен бе Люис.

Сега преговорите за нов договор на Хамилтън с Мерцедес отново излиза на преден план. Британецът има контракт със „сребърните стрели“ до края на сезона, от който остават 3 старта. Големият проблем според световните медии е заплатата на пилота. По настоящото споразумение Люис прибира 40 милиона паунда на сезон, като е много вероятно сумата да бъде сериозно намалена. Британецът обаче смята, че това няма да бъде проблем в преговорите. Една от основните точки обаче ще е ролята на Хамилтън в Мерцедес след края на състезателната му кариера. Твърди се, че Люис ще подпише за още три години, като във всяка от тях ще търси титлата, като целта е броят на трофеите да стане 10.

„Винаги съм работил добре в Мерцедес. Това е отбор, който има най-великият екип в света и смятам, че много бързо ще се разберем“, твърди Хамилтън, като отказа да говори повече по темата.

Тази година Люис нямаше абсолютно никаква конкуренция на пистата. Себастиан Фетел, за когото в началото на сезона се твърдеше, че може да разклати трона на Хамилтън, изкара кошмарен последен сезон във Ферари, а съотборникът му Шарл Льоклер имаше епизодични включвания. Като че ли най-добро впечатление остави Макс Верстапен, който с далеч по-слабия болид на Ред Бул на няколко пъти се опита да наруши хегемонията на Мерцедес.

„Има много силни пилоти, които просто не получават необходимата кола, за да бъдат конкурентни. Спортът обаче се развива и вярвам, че следващият сезон ще бъде още по-интересен. Очаквам Ферари и Ред Бул да извадят машини, с които ще ни създадат работа“, отсече Люис, който заедно със съотборника си Валтери Ботас донесоха и рекордна седма титла при конструкторите на Мерцедес.

Подобни статии