Масово затварят магазини, които рекламират олимпийските игри

Пет официални магазина, които предлагат рекламни материали и сувенири за олимпийските игри в Токио, ще бъдат затворени в началото на юни, а бизнесът е възпрепятстван от пандемията от коронавирус, която отложи Игрите за следващата година, съобщиха организаторите. Не е ясно дали тези магазини изобщо някога ще заработят отново.

Говорителят на Токио Маса Такая заяви на онлайн пресконференция, че шест магазина в Осака също ще бъдат затворени до началото на юни.

Организаторите на Игрите заявиха, че 89 магазина функционират в Япония от края на април.

"Не знаем какво ще се случи през следващите три седмици. Така че не мога да потвърдя точно колко магазина ще останат затворени", каза Такая.

Организаторите са предвидили в бюджета приходи от около 100 милиона долара от продажби на стоки и сувенири. Това е малка част от финансиран оперативен бюджет от 5.6 милиарда долара. Най-големите приходи са от местни спонсори, които плащат 3.3 милиарда долара, за да бъдат част от игрите.

Япония обяви, че ще похарчи 12,6 милиарда долара за организиране на олимпиадата, въпреки че национален одит твърди, че сумата е два пъти по-голяма.

Олимпиадата в Токио ще се открие на 23 юли 2021-а, с една година закъснение заради пандемията от COVID-19.

Подобни статии