Новият Qashqai сам ще си прави ток

Третото поколение на Nissan Qashqai ще си произвежда само електричеството, което му е необходимо, за да го задвижва.

Това ще бъде възможно, тъй като новият Qashqai въвежда за първи път в Европа иновативната задвижваща система на Nissan, наречена e‑Power. Тя се състои от батерия с висока мощност и силов агрегат, интегриран с 1.5-литров, 3-цилиндров бензинов агрегат и електрически мотор. Изходната мощност се очаква да бъде 188 к.с. Това е уникално решение, съчетаващо приятното, гладко, линейно ускорение, характерно за електрически автомобил, но без необходимостта от зареждане, казват японците. Уникална характеристика на e-Power е това, че бензиновият двигател се използва само за генериране на електричество, докато колелата се задвижват изцяло от електрическия мотор.

В основата на изцяло обновения Nissan Qashqai е новата CMF-C платформа на Алианса. В каросерията са използвани много олекотени материали, както и модерни техники за щамповане и заваряване с цел едновременно увеличаване на здравината и намаляване на масата. Междуосието на автомобила е увеличено с 20 мм, като общата дължина нараства с 35 мм. Има минимално увеличение във височината (+25 мм), а широчината е увеличена с 32 мм за подобрено представяне на пътя. Багажникът също е нараснал със 74 л до 504 л.

Предната част на изцяло новия Qashqai се отличава с уголемена V-образна решетка, обградена от тънки full LED матрични фарове с дневни светлини с характерната форма на бумеранг. Новото поколение ще се предлага за първи път с 20“ алуминиеви джанти (предишното поколение предлагаше до 19“ джанти).

Отвътре Qashqai предлага усъвършенствана информационно-развлекателна система с лесна интеграция на смартфони и специално приложение за взаимодействие и наблюдение на автомобила. Пред водача има нов 12,3-инчов изцяло електронен TFT мултиинформационен екран с висока резолюция, който предлага избор от персонализируемо извеждане на информацията от навигационната и развлекателната система, както и на данни за трафика и автомобила. Добавен е и 10,8-инчов head-up дисплей с най-големия в сегмента размер на изображението. Седалките пък са разработени съвместно с NASA, за оптимална ергономия на водача и вече имат функцията за масаж с три режима.

До пролетта на 2022 г., когато ще пуснат e-Power версията, новият Qashqai ще бъде наличен само с 1,3-литров бензинов двигател DiG-T, оборудван с технологията мек хибрид. Той идва с варианти със задвижване на 2 или на 4-те колела, с 6-степенна механична трансмисия или с новата безстепенна Xtronic трансмисия. Мощността е 138 или 156 к.с. 12-волтовата система мек хибрид предоставя подпомагане на въртящия момент, удължено гасене на двигателя при кратък престой и бързо рестартиране.

Благодарение на платформата CMF-C новият Qashqai има усъвършенствана настройка на предното и задното окачване тип Макферсон. За Qashqai със задвижване на две колела и колела с размер до 19 инча включително задното окачване е с конфигурация торсионна греда. За версиите със задвижване на 4-те колела и 20-инчови колела моделът ще бъде оборудван с модерно многораменно окачване.

Подобни статии