Ограничителните мерки в Германия удариха по потребителското доверие

Германското потребителско доверие понася значителен удар този месец, през който правителството върна мащабните ограничения и наложи затваряне на бизнеса в отговор на втората вълна от Ковид-19, съобщи институтът за пазарни проучвания Ге еф Ка (GfK), цитиран от ДПА.

Проучването на института от Нюрнберг е публикувано ден след като канцлерът Ангела Меркел и премиерите на провинциите се разбраха да удължат ограничителните мерки до 20 декември, като е планирано известно разхлабване за Коледа и Нова година.

Индексът на Ге еф Ка за потребителското доверие, основаващ се на анкети сред около 2000 германци, е спаднал до минус 6,7 пункта за ноември спрямо преразгледаното равнище от минус 3,2 пункта за предходния месец, допълва Ройтерс.

Прогнозата на Ройтерс бе за по-лек спад до минус 0,5 пункта.

Експертът от Ге еф Ка Ролф Бюркъл коментира, че макар магазините да остават отворени засега, затварянето на ресторантите, баровете, хотелите и местата за забавление от 2 ноември е помрачило потребителските нагласи.

Повишаващият се брой на заболелите от Ковид-19 засилва несигурността, така че германците харчат икономично парите си, допълва Бюркъл.

Германското бизнес доверие също се понижи през ноември, което предполага, че икономиката ще се свие през четвъртото тримесечие заради новите ограничения, съобщи във вторник институтът Ифо (Ifo).

Подобни статии