Основател на Гугъл прави суперцепелин за $150 млн.

Сергей Брин първоначално го гласял за семейна яхта, но сега ще е с хуманитарни цели

Снимка: Tech Crunch Сергей Брин със своя цепелин

Съоснователят на Гугъл Сергей Брин планира да изгради най-големия въздушен кораб в света, който да помага при стихийни бедствия, предаде в. „Дейли мейл“.

Компанията на милиардера LTA Research and Exploration в момента се опитва да конструира огромен цепелин с дължина 200 метра, който ще се задвижва от рекордно голяма водородна горивна клетка.

Първоначално Брин виждал цепелина като луксозна „въздушна яхта“. Сега обаче той използва 150-те милиона долара, които ще струва проектът, за да конструира летящ кораб за хуманитарни цели с нулеви емисии. Твърди се, че от LTA вече са построили работен прототип, наречен „Патфайндър 1“, който би могъл да литне в небето над Силиконовата долина още тази година, предаде специализираният уебсайт Tech Crunch. Според подадената през 2019 г. заявка във Федералната агенция по въздухоплаване на САЩ въздушният кораб ще се задвижва с 12 електромотора и ще може да превозва 14 души.

Новината за идеята на Брин се появи още през 2017 г., но първоначално цепелинът е трябвало да вози него и семейството му по света. Изглежда обаче, че милиардерът си е променил намеренията. Той ще пренасочи ресурсите и парите си, за да помогне да се спаси светът, когато настъпят природни бедствия. От LTA заявяват, че ще използват въздушните кораби, „за да се подобри доставянето на хуманитарна помощ и да се намалят въглеродните емисии, като ще предоставят икономически възможности и нови работни места на американците“. Целта на фирмата е да създаде цяла флотилия от такива суперцепелини. По проект въздушният кораб не само може да транспортира стоки почти навсякъде, но и отделя с 80-90% по-малко емисии, отколкото традиционните самолети. Източници споделиха пред в. „Гардиън“ по-рано този месец, че той ще бъде огромен, с дължина около 200 метра, и че създаването му ще струва на милиардера до $150 млн. Нетното състояние на Брин се оценява сега на около $86 млрд.

Въздушният кораб на Брин ще бъде най-големият на света понастоящем. Той обаче е по-малък от печално известния цепелин „Хинденбург“ от 30-те години на ХХ в., който е бил дълъг 245 метра. Изглежда създателите на „Патфайндър 1“ се вдъхновяват от него, като предвиждат подобни компоненти в пасажерската част. Но за разлика от злощастния пълен с водород цепелин, който се взриви, след като избухна в пламъци през 1937 г., прототипът на Брин използва незапалимия газ хелий за издигането си в небето, според Tech Crunch. От обява за набиране на персонал, поместена на сайта на LTA, става ясно, че фирмата планира да изгради задвижваща система от водородна горивна клетка с мощност 1,5 мегавата. В тези горивни клетки се смесват водород и кислород, за да се произведе електричество и вода, и те често биват сравнявани с батериите.

Според проф. Джоузеф Кало „Патфайндър 1“ ще използва водородни горивни клетки, които ще му позволят да измине близо хиляда мили (1600 км). „От гледна точка на функционалността нищо не пречи да се използва водородна горивна клетка – изтъкна проф. Кало. - Предизвикателството е да се намери някой, който може да си позволи да не гледа на това от деловата страна, тъй като не мисля, че това е икономически целесъобразно. Но може би Сергей Брин може да си позволи да направи това“.

LTA все още не е разпространил изображения на своя прототип „Патфайндър 1“. Според портала SF Gate обаче той е горе-долу същия размер като 75-метровия Zeppelin NT, който се използва за превоз на туристи над Германия и Швейцария, изтъкна „Дейли мейл“. Половинчасова разходка струва €260 на човек.

Подобни статии