Особености на синята зона в софийски вариант

Въвеждането на зона води след себе и до въвеждане на ред в квартала? Да бе, да! (виж тук).

Не можем да не му признаем на шефа на ЦГМ едно - очевидната способност да поднесе с лесна за храносмилане аргументация дори промяна, която винаги присяда на джоба на гражданите. Което впрочем само по себе си не е проблем. За да сме честни, ако целта на постоянното увеличаване на синята и зелената зона беше наистина да вкара ред в кварталите, жителите на града и по-лесно можеха да преглътнат тенденциозното превръщане на улиците им в куче-касичка за пълнене на столичната хазна. Уви, дори и да приемем, че на хартия именно това е водещият мотив за поредното разширяване на зоните, то на практика нещата са далеч по-различни. И прозаични.

Знаете ли колко наливат в градската хазна и в момента съществуващите платени паркоместа? Около 25 млн. лева на година. С изключение на 2020 г., когато имаше спад заради пандемията. И въпреки това приходите набъбнаха на близо 20 млн. лева. Сега да видим какво получават шофьорите срещу парите, които цакат, за да могат да паркират уж по-спокойно.

Повече празни места? Не, разбира се. Я пробвайте да спрете колата си в центъра на града в часовете между 10 и 17! Търсенето на място в този времеви диапазон е мисия, достойна за аргонавтите.

Ред? Ако наистина го мислите, поговорете си за 5 минути с жител на някой от кварталите, обзавели се с тази „екстра“. Покрай цветистия език, който неминуемо ще използва, ще установите, че се бърка в джоба с никак не малка сума на година, за да получи стикер, който дори не му гарантира паркиране пред дома.

За дупките по улиците дори няма да отваряме дума. Макар че трябва. Защото ако тези пари отиваха за привеждане на отсечките с платени паркоместа в нормален вид, без кратери по тях, съществуването на зоните можеше да има ползотворен ефект и за гражданите. Не само за хазната на общината.

Подобни статии

  • Мазохизмът да си шофьор в София

    Мазохизмът да си шофьор в София

    „София е едно голямо задръстване, около което са построили блокове, където хората да спят”, мълви градският фолклор. Вече дори няма и час пик, почти целият град е „тапа“. С падането на първите капки есенен дъжд движението стана още по-бавно, а шофьорите - още по-изнервени. Какво ще стане при падането на първия сняг, въобще не ми се мисли. С една дума - да си шофьор в София вече е граничещо с мазохизъм.

    48
  • Държавните компании – тлъста хранилка за чиновници

    Държавните компании – тлъста хранилка за чиновници

    Държавно предприятие "Конверсия на въглищни региони" ще бъде създадено по Плана за възстановяване, за да управлява процеса по закриването на въглищните мини в Маришкия басейн. До това решение се стигна след среща на синдикатите и служебното правителство в сряда, предшествано от протест на миньори и енергетици в центъра на София.

    87
  • Емил Спахийски: Ще е голяма глупост, ако партиите отново не направят правителство

    Емил Спахийски: Ще е голяма глупост, ако партиите отново не направят правителство

    Не бих заложил, че ще се получи правителство след изборите, а това е последният шанс да стане, но винаги може да се направи глупост. Това каза по NOVA NEWS журналистът Емил Спахийски, директор "Съдържание и бизнес развитие" на печатните издания на Нова Броудкастинг Груп.

    178