От "Български пощи" напомнят, че се разпращат фалшиви електронни съобщения с логото на дружеството

Разпращат се фалшиви електронни съобщения от името и/или с логото на "Български пощи" ЕАД, напомниха от дружеството. Оттам допълват, че понякога съобщенията са под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи "награда" - мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участието си, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти, и др.) и да плати такса.

В други съобщения се "уведомява", че клиентът има пратка, като понякога се посочва произволен номер, и получателят трябва да плати определена сума за нейната доставка, освобождаване от митница или коригиране на адрес, като е необходимо да предостави, например, данни от банкова карта.

С настъпването на коледните и новогодишните празници се увеличава обемът на пратките и очакваме фишинг имейлите да се активират още повече, посочват от "Български пощи".

Оттам обръщат внимание, че дружеството не изпраща тези съобщения, не провежда анкети или игри, не раздава награди, не изисква по имейл заплащане онлайн на такси за доставка или освобождаване от митница, и по никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта, както и такса за доставка. Дължими цени към "Български пощи" ЕАД и държавни вземания се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката.

Подобни статии