Отслабваме с режима на пещерните хора

Палео диетата пази сърцето и ни зарежда с енергия

Палео диетата е един от най-популярните режими за отслабване. През годините десетки такива са набирали популярност, а след това манията по тях бързо е отшумявала. Други обаче са се доказали като ефективни и непрестанно трупат нови привърженици. Именно такъм е случаят с Палео режима, който е предшественик на актуалната кето диета.

Името му идва от най-ранната праисторическа епоха – палеолита, а основната идея е, че при тази диета се консумират само естествени продукти и нищо консервирано или пакетирано.

Източниците на храна за човека през старокаменната епоха са били животните и растенията. Хората са използвали за храна месото и органите на животните. Млечни продукти и растителни храни, богати на въглехидрати (като бобови и житни култури), са били консумирани много малко. За сметка на това са се използвали листата и корените на растенията. Основната идея на Палео диетата е да ни върне именно към древните времена и колкото по-естествени са продуктите, които консумираме, толкова по-добре. Поддръжниците на режима твърдят, че хората генетично са програмирани да се хранят така, както и своите далечни прародители от старокаменната епоха.

Така първото, което трябва да направите, е да научите какво можете да ядете и какво не. Ще установите, че режимът налага много ограничения. Основните забранени храни са зърнените и бобовите култури – пшеница, царевица, ориз, боб, леща, нахут, както и преработените и пакетирани храни – снаксове и чипсове, колбаси, шоколади, вафли и всякакви полуфабрикати. Режимът изключва също така хляба и тестените продукти, алкохола, кофеина, млякото и млечните храни. Това обаче не трябва да ви притеснява, а Роб Улф, автор на няколко книги за Палео, обяснява защо: „Палео храните са най-богатите на хранителни вещества храни, които можете да намерите. Ако започнем да включваме пълнозърнести храни, варива и млечни продукти, хранителната стойност намалява, а се увеличава приемът на калории”. Позволени са месата, рибата, яйцата, всички зеленчуци, плодове с ниско съдържание на захар, бадеми, орехи и лешници, други сурови ядки (без фъстъци) и семена.

Приемът на повече протеини понижава апетита и същевременно ускорява метаболизма. Богатата на протеини диета помага да сваляте килограми, без обаче да губите чиста мускулна маса. Разбира се, има стриктен начин на спазване и такъв, който позволява „бягства“. В първия случай обаче резултатите се постигат по-бързо. Някои залагат на изцяло нисковъглехидратно меню, докато други от време на време хапват печен картоф или купа ориз. От вас зависи да изготвите своето идеално меню. Отслабването обаче далеч не е единствената полза от Палео диетата. Този режим контролира нивото на кръвната захар, а колкото по-стабилно е това ниво, толкова по-малко е чувството за глад. Диетолозите са категорични, че ако се храним като пещерните хора, ще намалим потенциалния риск от развиване на диабет.

Режимът съдържа предимно здравословни мазнини от всички семена и ядки, които се консумират, като в същото време е с ниско съдържание на наситени мазнини поради ограничението на млечни продукти. Това от своя страна ще работи за подобряване на холестерола и намаляване на риска от сърдечносъдови заболявания. Според някои изследвания тази диета понижава риска от някои автоимунни заболявания, остеопороза и болест на Алцхаймер. Спазвайки стриктно диетата, много скоро ще усетите прилив на енергия. Според много от поддръжниците на пещерното хранене след известен период от време се забелязват и други промени като по-пълноценен сън, изчистване на кожата и още редица позитивни ефекти.

 

Примерно меню:

Понеделник

Закуска: Яйца с бекон

Обяд: Зелена салата с пуешко филе

Следобедна закуска: 2 ябълки, шепа бадеми 

Вечеря: Зеленчуци на грил с малко маслини

 

Вторник

Закуска: Сушени плодове

Обяд: Телешко задушено и пюре от карфиол

Следобедна закуска: Авокадо

Вечеря: Супа от коприва с телешко филе на скара

 

Сряда

Закуска: Боровинки и стафиди

Обяд: Броколи, моркови и артишок на пара

Следобедна закуска: Голяма шепа орехи

Вечеря: Пилешко филе със спанак

 

Четвъртък

Закуска: Манго, чаша билков чай

Обяд: Салата с риба тон

Следобедна закуска: Макадамия

Вечеря: Скумрия на скара, салата от домати и краставици

 

Петък

Закуска: Филе по избор

Обяд: Ролца от зеле и говеждо

Следобедна закуска: Малко черен шоколад и фреш

Вечеря: Печена сьомга

Подобни статии

  • Отслабваме според фазите на Луната

    Отслабваме според фазите на Луната

    Освобождават се натрупаните токсини, свалят се три кила на месец

    Лунната диета е много популярнаа, защото дава изключително добри резултати не само за регулиране на теглото, но и за здравословното състояние. Повечето хора, които са я практикували, твърдят, че изгубените килограми не се връщат. Този хранителен режим е всъщност лунна диета за детоксикация на организма. Успехът ѝ се крие е съобразяването на хранителни режим с фазите на Луната.

    2333
  • Минаваме на  череши за три дни

    Минаваме на череши за три дни

    Червените плодчета заместват висококалоричните храни

    Черешите, които в момента са в изобилие, могат да бъдат нискокалорично вкусно допълнение към диетата за отслабване. Те са идеални, ако искате да намалите мазнините в тялото и нивата на холестерола. Помагат също и за облекчаване на възпаления. Може да ги хапвате пресни, докато се опитвате да отслабнете. Това казва д-р Ан Кулце,  специалист по хранене и уелнес от Южна Каролина, цитирана от zajenata.bg. Черешите са с много ниско съдържание на калории. Една чаша съдържа само около 75.

    307
  • С диетата “Скарсдейл” горим повече, отколкото поглъщаме

    С диетата “Скарсдейл” горим повече, отколкото поглъщаме

    Сваляме 9 килограма за 2 седмици с диетата “Скарсдейл”. Тя може да ни помогне да свалим много килограми за малко време чрез богат на протеини, нискокалоричен режим, състоящ се предимно от т.нар. постно месо, яйца, нискомаслени млечни продукти, листни зеленчуци и някои плодове. Диетата позволява само 1000 калории на ден, доста под препоръчителния прием на калории за всеки възрастен. Това е така, защото загубата на тегло зависи от калорийния дефицит, което означава, че изгаряте повече, отколкото приемате.

    930