Париж кани публиката на изложба, посветена на Тиери Мюглер

Изложба в Париж, която проследява пищността и творческата "лудост" на моделиера, художник и фотограф Тиери Мюглер, приканва публиката да напусне виртуалния свят и да прекрачи границите на търговската и стандартизирана мода, предаде Франс прес.

Експозицията "Тиери Мюглер: Couturissime" се откри в Музея на декоративните изкуства (MAD) въф френската столица на 30 септември - символична дата в средата на Седмицата на модата в Париж, която се връща към спектакъла на живо, след като бе ограничена до виртуалното пространство заради коронавирусната пандемия.

През 70-те години именно Тиери Мюглер става пионер на дефилето-спектакъл, каквото хората познават днес и така много липсваше по време на локдауна.

"Важно е да се покаже какво представлява Тиери Мюглер през 2021 г. на младото поколение, може би по-стандартизирано и по-малко насочено към творчество по по-комерсиализиран начин", казва уредникът на изложбата Тиери-Максим Лорио.

Посетителите на изложбата ще могат да видят роклята-химера, чиято изработка отнема две години и всяка люспа е направена и изрисувана на ръка. Творението е видяно на модния подиум само за две минути.

През 1997 г. Джери Хол дефилира с рокля-насекомо, а пет години по-рано манекенката Ема Сьоберг носи корсет във формата на мотоциклетен волан за снимките на музикалния клип към парчето "Too Funky" на Джордж Майкъл.

Седемдесет и две годишният Тиери Мюглер се оттегли от модата през 2002 г., но днешните икони на поп културата като Лейди Гага, Бионсе, Карди Би и Ким Кардашиян носят за специални поводи архивни тоалети на дизайнера, който не следваше модните тенденции, предпочиташе да разказва истории и влагаше в творенията си революционни материали и техники.

Подобно на Тиери Мюглер и неговите модни представления, изложбата ще бъде "поставена" и представена като "опера в девет действия" с инсталации и визуални ефекти.

"Обичам да правя шоу. Хората вече не ходят на кино, защото имат Нетфликс. Тук те сами ще могат да открият вселената на Мюглер чрез неговите снимки, картини, видеоклипове", казва кураторът.

За директора на Музея за декоративни изкуство Оливие Габе, Тиери Мюглер "извежда на преден план дефилето като вид велико общение около дизайнера, жените, музикантите. "Днес подобно ревю ни изглежда съвсем нормално", казва той. "Всички обичаме да слушаме музика по радиото, да гледаме филми на екрана на компютъра си, да наблюдаваме дигитална мода. Но истинската емоция е тази, която изпитвате, когато имате този пряк контакт със създаването", допълва Габе.

Подобни статии