Попит - новият антистрес хит

Стресът дебне от всякъде в нашето ежедневие, а през последната година пандемията увеличи нивата на стрес и ограничи методите за разпускане. Доказано е обаче, че стресираният човек е с по-слаба имунна система и е по-податлив на редица заболявания. Ето защо е изключително важно да намерим начин да се отървем от стреса както физически, така и психически.

Една от най-позитивните антистрес техники е оцветяването на мандали. Тези лабиринти от форми и линии, с малките им детайли и извивки, могат да се превърнат в таен дневник, в който да заключите напрежението и да избягате за малко от лудницата на битието. Доказано е, че мандалите имат релаксиращо и антистрес действие върху хората, те стимулират въображението и креативността на възрастните. Ето защо не случайно в почти всяка книжарница вече можете да откриете книжки за оцветяване, предназначени за възрастни, които съдържат именно мандали и витражи. Всъщност психолозите са категорични, че оцветяването е най-добрият, гарантиран начин за преодоляване на стреса от ежедневието. Ако нямате много време, можете да заложите и на приложенията за мобилен телефон. Сред тях също ще намерите мандали и други изображения за антистрес оцветяване.

Друг вариант за туширане на напрежението са т.нар. антистрес гъби. Те се продават под всякакви форми – от гъба мухоморка, през кравешко виме, та чак до женски гърди. Тайната е в уникалния материал, от който са изработени гъбите. Той позволява да ги разтягате, увивате, удряте, „душите“, стискате, хвърляте – с други думи, каквото ви дойде наум. Те са малки и компактни и можете да ги носите навсякъде със себе си. Тотален хит в момента пък са т.нар. попит – фиджет играчки. Те действат на принципа на бабъл фолиото – балончетата за опаковане, които е така приятно да пукаме между пръстите си. Попит се продава в различни форми, цветове и размери. Те са силиконови и са целите на мехурчета, които можете да натискате надолу, а след като обърнете попит от другата страна – да започнете отново. В мрежата има десетки видеоклипове, които показват и начини за игра с този фиджет хит.

Разбира се, чудесен отдушник на проблемите е и спортът. Физическото натоварване ни позволява да се раздадем на макс до последната капка, което автоматично означава, че няма да ни останат сили за ядове и нерви. Освен това благодарение на умората тялото ни произвежда повече ендорфин, познат още като хормона на щастието. Най-подходящите спортове за справяне със стреса са боксът, скачането на батут и стрелянето, независимо дали с оръжие или със стрелички за дартс. Ако си създадете навика веднъж седмично да се отдавате на нещо подобно, то със сигурност ще бъде по-трудно да излезе извън контрол.

5 прости правила:

Има обаче някои неща, които самите ние можем да направим, за да си спестим някоя и друга стресова ситуация:

  1. Винаги ставайте поне 15 минути по-рано от предвиденото и не заспивайте отново след алармата. Ако се успите, това със сигурност е предпоставка за лошо начало на деня.
  2. Не се захващайте с няколко неща едновременно. Правете си план и следвайте някаква последователност.
  3. Когато ви е много натоварено – спрете. Вдишайте бавно и дълбоко, прочистете съзнанието си и едва тогава продължете с ангажиментите.
  4. Преди да вземете емоционално решение, пребройте бавно до 10. Стар, но изключително ефективен метод.
  5. Завършвайте деня си по приятен за вас начин. Независимо дали това е с четене на книга, слушане на музика или гледане на филм. Важното е да заспите с приятно усещане и в пълно спокойствие.

Подобни статии