Поскъпва ли билетчето в София или да?

Столичани са против да плащат 1,60 лева само за половин час с градския транспорт, но кой да ги чуе

От началото на новата година Столична община въвежда билетче за градския транспорт за пътуване по време. Така например цената на билета щяла да се запази 1,60 лв., замазват ни очите от „Московска“ 33. Реално обаче цената ще скочи на 2,20 лева. Защо?

С досегашните лев и шестдесет ще може да пътувате, но само в рамките на половин час. Надхвърлите ли го – цената става два и двадесет. Идеята за пътуване по време, в рамките на което можете да смените два или повече вида транспорт, по принцип е добра. Но в случая общината предлага нещо, как да го кажем, за да не се обидят - нещо глупаво и самоцелно бъркащо в джоба на софиянци. Вземете например който и да е автобус, тролейбус, трамвай в столицата от първа до последна спирка. Единици са тези обществени превозни средства, които пътуват в рамките на половин час. Повечето са 35-40 минути, че и повече. Така че ако сега пътувате за работа от първа спирка в квартала ви до последна спирка, вместо с досегашните 1,60 лв, ще трябва да платите 2,20 лв. Хич не ми навирайте в носа абонаментните карти, защото има голяма общност от столичани, които ползват градския транспорт инцидентно и картите просто не са им изгодни. В София има и гости, за които също картата не е алтернатива.

Уважаеми автори на тази недодялана идея, чуйте гласа на софиянци. В импровизирана анкета на БНР, излъчена малко преди обяд на 2 декември, те обясняват разумно, спокойно, аргументирано, защо са против. Хората не ви се карат и не ви назидават, както правят някои неуравновесени политици, хората излагат, пак казвам, аргументи. За някои, които пътуват с един вид транспорт повече от 30 минути, 2,20 лв е сериозно поскъпване. За други, които хващат тролея буквално за 10 минути, лев и шестдесет е скъпо. Няма да ви преразказвам, ами вземете и се поинтересувайте сами от мнението на хората, чиито интереси трябва да съблюдавате.

Транспортната политика в София си има и достойнства – например подновяването на остарелия автопарк. Не е окей обаче заменянето на зелената зона със синя такава, великодушно наречено „разширяване на синята зона“. Не е окей и зелената зона, която плъзна като пандемия из кварталите – съвсем наскоро например в Зона Б-19. Чудя се кога транспортната комисия на г-н Карлос Контрера ще удари една контра за платено паркиране и в т.нар крайни квартали – като Люлин, Надежда, Левски. Хайде, в Люлин и Надежда си имат метрото, но в Левски надежда не остана, там пак гризнаха дървото.

Хората много добре знаят кои са бащиците и майчиците на идеята за де факто поскъпване на градския транспорт. И отдавна са вдигнали на тези бащици и майчици червен картон. Може да се мотаете като селски футболисти на терена, да се чеплезите, да“ правите физиономии, но в крайна сметка червеният картон си важи и ще трябва да напуснете терена. „Извозихте“ софиянци с градския транспорт и платеното паркиране, но и те ще ви извозят вас. Просто такъв е животът.

Подобни статии