Прокълнатият архипелаг

Най-малко 15 самолета изчезнаха край Лос Рокес. Наричат го Новия Бермудски триъгълник. Пет години преди моделиера Мисони там потънала друга италианска група

Снимка: infooggi.it Прокълнатият архипелаг изглежда като райско кътче от въздуха.

Безследното изчезване на италианския крал на модата Виторио Мисони, чийто самолет се изгуби от екраните на радарите край брега на Венецуела, накара някои хора да хвърлят вината върху проклятието на Лос Рокес, предаде в. „Гардиън”.

Безследното изчезване на италианския крал на модата Виторио Мисони, чийто самолет се изгуби от екраните на радарите край брега на Венецуела, накара някои хора да хвърлят вината върху проклятието на Лос Рокес, предаде в. „Гардиън”.
Става въпрос за карибския архипелаг, където 58-годишният Мисони, жена му и двама техни италиански приятели изкарали коледните и новогодишните празници. Както се оказва, край Лос Рокес са изчезнали поне още 15 самолета, което дава основание на вестника да зададе въпроса дали не става въпрос за нов Бермудски триъгълник.
Въпреки че вече една седмица над 400 души издирват с кораби, самолети и хеликоптери групата на Мисони, досега те не са открили дори и следа от тях или отломка от машината. Това е много странно, тъй като Лос Рокес е само на 140 км северно от венецуелската столица Каракас. За последен път двумоторният британски самолет „BN-2 Айлъндър” е бил видян от собственика на местен хотел да навлиза в група облаци. Според ръководството на венецуелската гражданска авиация последното му регистрирано местоположение е било на 18 км южно от Лос Рокес.
Близките на Виторио Мисони и на другите италианци, естествено, не желаят да отпишат своите роднини. Както заяви най-големият син на моделиера Отавио пред в. „Кориере дела сера”, един самолет не може да изчезне по този начин, на кратка дистанция, без да остави никаква следа. „Оставам убеден, че най-невероятната причина е те да са се разбили в морето”, изтъкна младият мъж. Надеждите му се базират на мистериозен есемес, който уж бил пратен от джиесема на Гуидо Форсти – един от пасажерите на изчезналия самолет. Съобщението било получено от сина му над 48 часа след инцидента. Според Отавио то гласи: „Обадете се сега. Може да ни достигнете.” Младият Мисони твърди, че се е обадил дори и на потенциалните врагове на баща си в търсене на някакво обяснение. Наистина собственикът на една просперираща модна къща с оборот над 50 милиона долара, която има сред почитателите си знаменитости като Кейт Мос и британската принцеса Кейт, би могъл да стане обект на покушение или отвличане за откуп.
Това обаче не е единствената загадка, свързана с Лос Рокес. Точно пет години преди изчезването на самолета на Мисони на същата дата – 4 януари 2008 г., по същия маршрут пропаднала и друга машина с италиански туристи. Има само две разлики: че тя е летяла по обратния път – от Каракас за архипелага, и че след мащабното издирване е бил намерен трупът на един от пилотите. Тогава също са били лансирани невероятни хипотези ­ например, че самолетът е бил отвлечен от колумбийски наркотрафиканти, които избили екипажа и пътниците, за да използват машината за превозване на дрога.
Как обаче да си обясним загадъчното изчезване на още десетина летателни апарата в същия район, и то само от средата на 90-те години насам? Възможните обяснения на това „проклятие” варират от пилотска грешка до отделянето на метанхидрат от морското дъно (това е една от най-вероятните причини за поредицата от трагедии с кораби и самолети в Бермудския триъгълник). Липсата на каквито и да е веществени доказателства само подхранва спекулациите на почитателите на конспиративните теории.
По-трезвомислещите авиатори насочват вниманието си към лошото състояние на самолетите, обслужващи карибските острови. Машината BN-2, която изчезна заедно с Мисони, жена му и приятелите му, например е била 45-годишна. Британският є производител е направил над 1200 нейни близнаци, именно за да летят между островите в Карибско море. Статистиката показва, че с тези машини е имало 249 катастрофи, при които са загинали 590 души. Броят на инцидентите с тях се удвоил след 80-те години на ХХ в.
Изчезналият „Айлъндър”, който доскоро бе третият по старост BN-2 в действие, също е имал бурно минало. До 2009 г., когато е бил продаден на Венецуела, той е летял в САЩ. През 1977 г. самолетът е преживял трудно кацане на хавайския остров Мауи, а пет години по-късно му се запалило лявото колело при излитане от Редмънд, щата Орегон. Тези инциденти обаче не показват той да е имал някакви особени проблеми с безопасността.
По-вероятно е катастрофата да е станала вследствие на отказ на единия двигател, тъй като добрата му поддръжка е доста съмнителна в условията на островната лежерност. В такъв случай би било много трудно да се запази височината и стабилността на полета, особено когато самолетът е пълен с пътници.
Семейство Мисони се надява, че „Айлъндър”-ът би могъл да кацне върху морската повърхност. Както обаче изтъкна сайтът „Дейли травълър”, колесникът на BN-2 е фиксиран и не може да се прибере след излитане. Този детайл би бил фатален при приводняване. При удар в морската повърхност отскокът на колесника би довело до преобръщане и разпадане на самолета.

Подобни статии