Пътните мегапроекти Ботевград-Видин и Русе-Велико Търново също са проблемни, за част от трасетата няма проект

Всички нередности, които виждаме по АМ „Хемус”, се повтарят и със скоростния път Ботевград-Видин, както и по бъдещата магистрала Русе-Велико Търново. И при тяхното строителство част от трасето също не е планирано, както видяхме при изграждащия се аутобан „Хемус”.

Това заяви заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков в ефира на телевизия Евроком.

„И ние не знаем откъде ще мине трасето в Северозападния скоростен път Ботевград-Видин. Отново има парче от магистралата, което е в средата и не можем да намерим пътя. И там има “ин хаус“ поръчка за три от лотовете. Два от тях имат разрешение за строеж, издадени буквално в последните дни на предишното управление на ГЕРБ. Не знаем също и кои са фирмите. След това има участък до Монтана, но ПУП (подробният устройствен план) е влязъл в съда. От Монтана до Враца пак нямаме трасе. Явно се създава проблем с планирането и те са го зарязвали“, обясни подробно арх. Иван Шишков пред журналистката Люба Кулезич. Той бе категоричен, че министерството иска да острани тези дефекти, за да може тези участъци да се строят максимално бързо.

Подобна е и ситуацията с бъдещата магистрала Русе-Велико Търново. Проектът е само до Бяла, има вече ПУП и скоро може да започне строителството. От Бяла до Велико Търново обаче няма трасе. Не е планирано и къде ще стане връзката с автомагистрала „Хемус”.

Арх. Шишков посочи, че за голямо съжаление по бъдещите магистрали у нас се наблюдава едно и също – те започват отнякъде, след което има прекъсване, а после отново има път.

В интервюто си пред тв „Евроком” заместник-регионалният министър посочи, че АМ „Хемус” след известно време ще бъде построена до Ловеч, едва след това ще се строи до Велико Търново. А нататък – никой не знае кога ще се случи това. Той все пак припомни, че магистралата до отклонението Плевен-Ловеч се строи. След това до Велико Търново е частта, в която има незаконното строителство. Според него, вероятно до края на тази година или от началото на другата, ще има разрешително за строеж, но всичко зависи дали ще има съдебни обжалвания във връзка с отчуждаването.

„Всички пътища у нас не са планирани изцяло и на практика са раздавани пари за тях. Аз не съм очаквал в личен план да заварим подобно нещо“, сподели той и подчерта, че най-големият абсурд е, че „Хемус” продължава да не е проектирана изцяло. „В планираното трасе има участък, който е с проблем. И на практика не знаем откъде ще мине“. От Велико Търново до Търговище е правено трасе в три лота и в един момент се е установило, че в два от тях има проблем – единият минава през свлачище, другият през защитена територия. Сега започваме да правим ново трасе, но за тези три лота са раздадени по 80-90 млн. лв. аванс, без то да е било определено“, изрично отбеляза зарх. Шишков.

Заместник-министърът разясни, че в момента сме на финалната права на отчуждаването на 4 и 5 лот и малко след това ще процедираме и отчуждаването на 6-и лот. Той увери, че се прави всичко възможно, за да се компенсира забавянето и максимално бързо да започне строителството до Велико Търново.

„Преди служебния кабинет съм гледал и съм си представял, че АМ „Хемус” се строи със страшни темпове, а сега се оказва, че законното строителство е само до 3-ти лот и има идея да се строи евентуално законно до Велико Търново“, коментира той.

„Много ни се иска максимално бързо да придвижим всички процедури, защото незаконните процедури никого не радват. Искаме по най-бързия начин да сложим ред след този хаос“, категоричен беше арх. Шишков. Заедно с екипа на АПИ, който отговаря за проектирането и отчуждаването, са си поставили за цел да приключат максимално бързо процедурите по отчуждаванията, разрешителни за строеж, с цел да се регламентира започнатото строителство.

Подобни статии