Разследващ прокурор: Пътните условия не са причина за инцидента с автобуса, в който загинаха 45 души

Пожарът в автобуса, който изгоря на АМ "Струма" и уби 45 души от Северна Македония и рани 7, е от горивото на превозното средство. Това заяви пред бТВ наблюдаващият прокурор по делото Бисер Михайлов от Окръжна прокуратура - Перник. Според него пътните условия не са причина ца инцидента. Основната версия е грешка на водача.

Вчера е направен нов обстоен преглед на автобуса от вещите лица в присъствието на следователи. Изяснен е механизмът на катастрофата и запалване на пожара, съобщи главният следовател по делото Мариан Маринов от НСлС.

Пътните условия не са причина за инцидента.

Прокурор Михайлов разказа още, че от Северна Македония са донесли огромен обем доказателства, сред които ДНК-проби на роднини на загиналите и наши съдебни медици са изготвили в кратки срокове ДНК-експертизи. Идентификацията на жертвите е позволила на 1 декември прокурорът да разреши освобождаване на телата.

Техническата експертиза е показала, че в автобуса няма никакви следи от взривни вещества и пиротехнически изделия. Няма и минимум данни за туби с бензин, които да са горели. Както и няма следи от заготовки за наркотици.

Следовател Маринов описа механизма на инцидента. При превишена или несъобразена с пътните условия скорост 18-тонният автобус се е нанизал на мантинелата вдясно, отнесъл я е, но ударът не е бил голям. Шофьорът е набил спирачки, и е завил наляво, автобусът е спрял в лявата мантинела. ПТП не е тежко. Ако не се беше запалил, нямало е да има ранени. Но за нещастие, при нанизването в дясната мантинела, част от нея е пробила резервоара на автобуса под стълбите на предната врата. Няколко метра от мантинелата е останала там. Нафтата от резервоара се е запалила и е причинила пожара.

Спирането на автобуса в лявата мантинела е блокирало изхода и пътниците са останали в капан.

Автобусът е стар, произведен е 2007 г. и по-късно рециклиран в Турция с незаводско оборудване. Предполага се, че горенето на тапицерията и гумените уплътнения е създало силен дим, който всъщност е задушил до смърт хората. Тези, които са успели да излязат през счупено с авариен чук предпоследно задно стъкло, са скачали от 2,30 метра.

"Дори да няма маркировки, шофьорът е длъжен да следи пътя, да намали скоростта, като не вижда. Няма и спукана гума - видяхме, че е изгоряла, но теловете й не са разкъсани", каза следовател Маринов. Данните до сега са за виновност на шофьора, смятат разследващите.

Подобни статии