Роботи инфлуенсъри ни рекламират дрехи и техника

Виртуален тийн от Калифорния наближава 2 млн. последователи

Снимка: Инстаграм За разлика от Lilmiquela, noonoouri не търси хуманоидност, а се представя в мрежата като видимо анимационен герой.

Роботи инфлуенсъри стават все по-популярни в социалните мрежи. Това става ясно от изследване на сайта socialmediatoday.com. Социалните мрежи бяха създадени с цел улесняване на връзките между хората, за разширяване на способността им да общуват чрез предоставяне на нови възможности за споделяне на живота им, пише изданието.

Гурутата на социалните платформи от години проповядват, че за да успеете в тях трябва да бъдете „по-човешки“, трябва да „хуманизирате марката си“ и че „човешката връзка е най-важната“. И въпреки че това е доказано успешна стратегия, има и друга, все по-нарастваща тенденция, която ѝ противоречи и дори поставя под съмнение верността ѝ. Тази тенденция е нарастващата популярност на виртуалните инфлуенсъри - компютърно генерирани модели, които набират популярност, особено в Instagram – социалната мрежа, собственост на Facebook с над 1 млрд. потребители месечно.
Виртуалните инфлуенсъри правят това, което и реалните. Влияят на потребителите в социалната мрежа в една или друга посока – от избора на дрехи и храна, до избора на смартфон или място, където да отидете на почивка с децата. Те също така имат и разнообразен външен вид - от такива с напълно реалистични хуманоидни черти до анимационни герои. Всичките растат като брой, свидетелства изданието. Наскоро платформата за социален анализ HypeAuditor представи преглед на някои от най-добрите виртуални инфлуенсъри и статистиката за тяхната ефективност през последната година. И числата говорят сами за себе си.
Според доклада на HypeAuditor виртуалните инфлуенсъри имат почти три пъти по-голяма ангажираност от реалните. Това означава, че последователите са по-ангажирани с техните послания и съдържанието, което споделят в мрежата.

Това е шокираща тенденция за бъдещето на дигиталния маркетинг, за който инфлуенсърите са от ключова значимост. Ако тези констатации са верни и виртуалните инфлуенсъри са с такъв значителен ръст, това ще ги направи още по-търсени от големите марки. Виртуалните инфлуенсъри са безплатни, неуморими, достъпни 24 ч. в денонощието и седем дни в седмицата. Това ли е следващата вълна в социалните мрежи?

По отношение на това кой конкретно следва тези компютърно базирани „създания“, изследването сочи, че техен таргет най-често са младите жени. Оказва се, че те са значително по-склонни да се интересуват и заслушват в посланията на тези роботи. Освен това данните на HypeAuditor показват, че като цяло потребителите в САЩ и Западна Европа имат голяма склонност да контактуват с виртуални личности.

И така, кои са тези инфлуенсъри и защо са във възход? Можете да погледнете сами - HypeAuditor предоставя списък на най-добрите от тях в целия свят заедно с нарастващите им последователи. Както бе отбелязано, самите герои варират от хиперреалистични до буквално карикатурни образи. Водещият виртуален инфуленсър в света в момента е lilmiquela с 1,7 милиона последователи, следван от куклата Братц като noonoouri (332 000 последователи), истински изглеждащата imama (159 000) и хиперреалистичния Shudu (193 000).
В повечето биографии към профилите на тези герои е описано, че това не са реални хора. От изданието обаче прогнозират, че с времето тази информация постепенно ще отпада от описанието на фона на непрекъснато повишаващия се интерес към тях. Предполага се и че щом веднъж те започнат да прикриват факта, че става дума за виртуален образ, от самите социални мрежи ще въведат регулация за задължително обявяване дали зад един профил стои реален човек или не.

В момента все пак има някои недостатъци при използването на виртуални герои. Изграждането на реалистични 3D модели например все още е скъпо занимание – вероятно по-скъпо от плащането на реални хора. С напредването на технологиите обаче тези разходи ще намаляват и ще отворят вратата за повече фирми, които

искат да използват „роботите“. Това обаче би могло да доведе до нови проблеми, особено като се има предвид, че повечето инфлуенсъри се ползват в областта на модата и облеклото. Дори и сега дебатът около това как изглеждат телата им и какъв пример дават особено на младите момичета, е изключително възпален. А какво би станало, когато тези модели станат предимно роботи с перфектни форми? Как ще се отрази това на идните поколения момичета? Каквато и диета да прави една тийнейджърка, никога не би могла да постигне талията на виртуален топмодел. Защото той просто не е истински.

В бъдеще темата за роботите инфлуенсъри ще става все по-актуална, смятат от HypeAuditor. Има вероятност и като всяка мода, да се изтъркат след време, но не се знае дали и кога ще се случи това. Ще дойде ли някога момент, когато линията между реално и виртуално ще бъде размита? Ще стигнем ли до времена, когато няма да сме сигурни кой е истински човек и кой 3D образ? Това са въпроси, които тепърва ще намират отговор, пишат от изданието.

Подобни статии