Шофьорите на тежкотоварни камиони с повече рискови фактори за здравето от останалите хора, сочи проучване

Шофьорите на тежкотоварни камиони по пътищата на Франция са изложени на повече рискови фактори за здравето (свръхтегло, тютюнопушене) в сравнение с останалите хора, сочи научно изследване, цитирано от Франс прес. Тези рискови фактори могат да имат потенциално опасни последици на пътя, според допитване, финансирано от Венси оторут (Vinci Autoroutes).

Двайсет и четири процента от анкетираните 515 водачи на тежкотоварни камиони от 17 различни националности (50 процента от които французи) са с наднормено тегло (спрямо 16 процента от френските мъже). 38 процента употребяват тютюневи изделия всеки ден (спрямо 28 на сто от другите хора), а по-малко от една трета (29 на сто) спортуват.

Всички тези рискови фактори са свързани с условията на труд на шофьорите на ТИР-ове (заседнал начин на живот, хранене, режим на работа), отбелязват професорът по обществено здраве Лоик Жосеран и изследоветалката Патрисия Делом, ръководители на проучването, проведено през март и април 2018 година в четири зони за почивка на автомагистралите.

Те допълват, че много международни проучвания също показват, че водачите на тежкотоварни камиони са по-склонни към сърдечно-съдови патологии, диабет, рак на белия дроб или затлъстяване, като всичко това е пряко свързано с жизнените им навици и условията на труд.

Тютюнопушенето и затлъстяването са доста несъвместими със съня и благоприятстват сънната апнея, която води до понижено внимание през деня, подчертава Лоик Жосеран.

Привикнали към продължителното шофиране и рутинните дейности, 40 на сто от анкетираните водачи съобщават, че замалко са успели да избегнат катастрофа през изминалата година. Този процент обаче е близо до обичайния при водачи, които изминават по-малко километри.

Заключението от това проучване е, че са необходими превантивни мерки за тези "невидими хора, без които икономиката няма да издържи и три седмици", изтъква професор Жосеран. Осъзнахме още повече това по време на здравната криза, уточнява той.

Затова, за да се подобри хигиената на живот на шофьорите, трябва да се осигури в зоните за почивка и около бензиностанциите "благоприятна за физическа дейност обстановка, дори и само за ходене пеш", да се предлага друг вид храна освен вакуумирани сандвичи, както и да се увеличи броят на охраняемите зони за почивка.

Според проучването много голямо мнозинство от акнетираните шофьори искат да могат да спят и да си почиват истински, без да трябва с едното око да наблюдават стоката си или дали някой не им източва горивото.

Подобни статии