Скандално: Пак мъдруват за разширяване на синята и зелената зона в София, уж хората го искали

Парадокс: Няма местен референдум и резултати от него, има голи твърдения на шефа на Центъра за градска мобилност

Димитър Дилчев

Има конкретни предложения за увеличаване както на работното време на синята зона, така и за промяна на обхвата на зелената зона. Това обяви пред агенция „Фокус“ изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Димитър Дилчев. Според него, разширяването на зоните по кварталите идвало като желание от живущите там. Както винаги обаче, шефът на ЦГМ не се позова на данни от местен референдум, така че твърденията му следва да се приемат "на доверие".

Вместо инициативи за построяване на нови паркинги и съобразяване на разрешителните за строежи с паркоместата, отново цялата мисъл е насочена към това как хората по кварталите да бъдат товарени с нови и нови такси. Завоалирано, обаче, нещата се представят като инициативи в техен интерес.

"Това е тема, по която се говори от доста месеци. Обсъжда се и промяна част от зелената зона, където е по-натоварено, да стане синя. Това са неща, които следва да дойдат като становище, инициатива и доклад от съответните районни кметове. Естествено ЦГМ и групите в Столичния общински съвет (СОС) имат своето виждане“, коментира Дилчев. По думите му последните две зони, които тръгнаха в „Яворов“ и „Иван Вазов“ показват, че въвеждането на зона определено води след себе си и до въвеждане на ред в квартала.

„В течение на времето действително кварталът се успокоява транспортно и осигурява достатъчно места за живущи. Отново ще кажа, че на определени места в центъра зоните вече са претоварени. Живущите имат искания към СОС, както за вдигане на цените, така и за увеличаване на работното време. Предстои да видим и какви решения ще бъдат взети в тази насока“, обяви Димитър Дилчев.

Пускаме три автобуса по линия 66, които ще могат да позволяват и качването на 9 велосипеда. Това ще стане може би през този уикенд. Те ще са оборудвани с велобагажници, каза още шефът на ЦГМ.
Попитан дали общинските транспортни предприятия си стъпват на краката след коронавирусната пандемия, Дилчев отговори, че за съжаление, все още броят на пътниците не е стигнал нивата, които са били преди пандемията. „Така че е трудно към днешна дата да се коментира тази тема. Надяваме се, че в рамките на няколко месеца ще се доближим до нивата на пътници, които бяха преди пандемията. Всичко зависи и от това как ще се развиват нещата, какво ще се случи в следващите месеци. Надяваме се тази пандемия да е зад гърба ни, но бъдещето само ще покаже“, коментира Дилчев.

Във връзка със сигурността в градския транспорт той посочи, че има 4000 инсталирани камери във всички превозни средства в столицата. „Те работят непрекъснато и записват. Така че инцидентите в градския транспорт няма да скрием, че в последните месеци намаляват. Изключително важно е да знаят гражданите, че всеки инцидент в последните месеци, които сме имали, се установяват и извършителите. Определено можем да кажем, че към днешна дата значително са намелели и джепчийствата. За съжаление, имаше подобни инциденти, вандализъм. Благодарение обаче на видеонаблюдението извършителите се установяват незабавно“, подчерта той.

Подобни статии