"Топлофикация" пак се обясни за скандала с надписаните сметки

"Топлофикация" за пореден път направи това, което прави винаги, когато ощетените граждани се оплачат от надписани сметки - започна да се обяснява.

Сметките са въз основа на употребената енергия от клиентите на дружеството. През целия ноември имаше отопления за разлика от миналата година. Средната месечна температура през 2019 г. е била около 10*, а сега е двойно по-ниска. Това заяви омбудсманът на „Топлофикация“ Деян Дянков в ефира на бТВ. Според него всеки отоплителен сеозн е специфичен.

По думите му работата и обучението от вкъщи са надули сметките за отопление. Анализи показват, че има  близо 30 на сто повишение на консумацията на топлинна енергия през ноември тази година спрямо същия период на 2019 г.

„Сметките са прогнозни, те се определят на база на предходния отоплителен сезон. Който не желае да ги плаща, може намали прогнозата си спрямо това, което мисли, че ще употреби“, поясни той, като допълни, че разликата между миналогодишните и тазгодишните цени е в размер на до 2%.

Относно фактурите за пано на потребителите, той коментира, че настоящият вариант е възможно най-опростеният, а повече информация няма как да бъде предоставена, тъй като документите вече са дълги три страници.

Припомняме, че Комисията за енергийно и водно регулиране започва извънредна проверка на „Топлофикация София“ именно заради сметките за месец ноември.

Подобни статии