Ученици усвояват английски, разработвайки куестове

Осмокласници от столичното 119-о СУ „Акад. Михаил Арнаудов“ са разработили куестове с различни предизвикателства като част от заниманията си по английски. Така учениците учат нови думи и упражняват говоренето на езика по иновативен и практически начин.

Куестовете могат да се играят от всеки с помощта на мобилно приложение. Тези, които са се забавлявали и имат финансова възможност, могат да дарят каквато сума желаят за благотворителната кауза на осмокласниците - за фонда за деца на герои.
Идеята за куестовете е на учителя по английски Симеон Желязков. „Питах учениците дали подобна идея би им била интересна и повечето се зарибиха веднага. Те работиха няколко месеца, преди финалния продукт да стане готов, след което направихме редакция. Сега решихме да изкристализираме всичко в цялостен проект и куестовете да могат да се играят и от други хора. В допълнение, ако им харесат, да дадат парите за благотворителност и те да отидат за фонда за деца на герои“, обясни учителят.
Темите и историите в куестовете са избрани от децата. Преподавателят е помагал само с езика. „Докато работихме, говорихме на английски и се случваше да забравим някоя дума, затова се налагаше да я намерим или да питаме за нея. По този начин си обогатихме речника, тъй като тя се повтаря по няколко пъти и я запомняш“, сподели Габриела Димитрова. Учениците споделиха, че така им е по-лесно да учат не само езика, но и интересни факти. Така например за куестовете осмокласниците са се запознали с различни забележителности. Освен да знаят как да създават история, да усвоят граматическите правила, нови думи и как да ги използват, учениците са се научили да работят в екип, как да управляват времето си, как да разпределят задачите си, как да решават конфликти. „Учениците продължиха да работят заедно и доказаха, че въпреки че имат лични конфликти, могат да работят заедно. Това ще им е полезно и занапред. Исках да използвам задачата като възможност за учене извън английския“, обясни Желязков. Работата по задачата е създала и нови приятелства. „Когато господинът ни събра в групите, ние не се познавахме много добре и куестовете ни сближиха. Неразбирателствата се изгладиха с времето. Важното е, че накрая всеки дава нещо от себе си“, сподели София Димова.
По думите на учителя този начин на учене е по-добър не само на английския, но и на всички предмети. „Така учениците виждат резултата от това, което правят, и то остава по-дълго в съзнанието им, сещат се по-лесно за него след време, за да го приложат отново. „Виждам напредък и резултат от това, което правят“, допълни учителят.
Учениците са създали общо четири куеста, като историите в тях отговарят на общи интереси на децата от различните групи, филми и сериали, които са гледали, книги, които са чели. Габриела Димитрова и четирима от нейните съученици са пресъздали историята на двойка, която не може да има дете и търси всякакви възможни начини, за да промени това. Така намират лечителка, която им дава списък с неща, които трябва да направят - това са и дестинациите в куиза, на които трябва да отида и да изпълнят съответните задачи. В края на куиза играчите научават дали мечтата на младото семейство ще стане реалност. За тях най-голямо затруднение е била липсата на опит в сферата, но след втория месец са започнали да работят по-бързо. „Не беше толкова сложно, колкото си представяхме, че ще бъде. Задачата беше забавна, нещо ново и изключително интересно, но си личеше, че я правим за първи път. Разучавахме много неща, опитвахме, проваляхме се, правихме наново и се получи“, сподели осмокласничката. Тя допълни, че онлайн обучението им е помогнало, защото учениците не са обикаляли от чин на чин, а просто един от тях си е споделял екрана и всички са работили заедно.
Калина Иванова, Мария-Магдалена и трима техни съученици пък са пресъздали история, в която играчът в куиза става случаен свидел на обир на банка, преплитайки филми, книги и въображение. Той се развива от БНБ до НДК, като придвижването до крайната дестинация се е оказало най-голямо предизвикателство. „В нашата група имаше лек проблем с ориентацията, коя улица да изберем, за да е удобно на хората, които са пеша, търсихме логика в история“, обясни Мария- Магдалена.
По третия куиз първоначално работят само Ива Надкова и Надежда Заранкова, но после се присъединяват Мартина и Евгения. Те създават история на таен агент във ФБР, който се опитва да намери голяма доставка на незаконни оръжия. Идеята им идва от криминалните сериали, които всички обичат. Идеята им е била тя да ги описва. Така и се опознават и си стават близки, което за момичетата е най-големият плюс от проекта.
Групата на София Зъбунова пресъздава историята на семейство с баща и трима синове, които след смъртта му искат да наследят неговото богатство. „Проблемът в нашия екип беше, че не всички работеха и вземаха участие, но накрая се изяснихме и нещата станаха добре“, сподели тя.

Подобни статии