Уикенд туризмът напълни плажовете по морето

Плажовете по Българското Черноморие са пълни. Дори при 30% затворени хотели пак има бой по плажа, хората спят по шезлонгите, защото няма място на плажа. Това каза Димитър Попов от Асоциацията на туроператорите и туристическите агенти пред БНР.

Той обясни явлението с факта, че хората отиват на море, а не на хотел. „Независимо колко са ни добри хотелите, а те наистина са ни добри и има хубаво обслужване, то хората отиват на море, не на хотел“, каза Попов. По думите му ситуацията по Черноморието става още по-тежка през почивните дни, когато хората идват за 2-3-дневна почивка на морето

Проверка по Северното Черноморие миналата година показа, че шезлонги и чадъри стоят заети по цял ден, дори да не се използват от никого. Поради пандемията на много от плажовете сянката стана безплатна или падна на ниски цени от 50 ст. до 2 лв. За да не си загубят мястото, туристи отиват рано на плажа, а докато обядват в хотела си или в ресторант, те оставят кърпи, шапки или друго под чадъра си, за да не бъде взет. Така мястото седи празно и неизползвано с часове. Някои туристи пък след обилния си обяд се връщат доста по-късно, единствено си вземат принадлежностите и си тръгват. Стига се до ситуация, в която неизползвани чадъри и шезлонги седят празни, докато останалите туристи се бутат в свободните зони. Според Попов това е и една от причините Гърция да остане предпочитана от българските туристи, макар българинът да плаща доста голяма цена, просто за да не отиде на българското море.

Друг проблем е ниският брой нощувки. През миналата година в хотелите те са били едва 4,6 млн., което според Попов е нищожна цифра. „Може би трябва да се пренасочим към пазари, при които хората не търсят плажове. Затова се разви и алкохолният туризъм. В по-далечна перспектива ще трябва да се връщаме към туристи от Близкия изток, от арабския пазар, които не търсят толкова плаж, а забавление, може би хазарт", каза още Попов.

Той посочи, че сегашният сезон изглежда по-добре от миналогодишния, който според него е бил катастрофален. В същото време обаче от бранша смятат, че ситуацията е можело да бъде далеч по-добра. „Непрекъснато променяме противоепидемичните мерки, в което браншът не може да види логика. Обявяваме Испания за червена зона, но в същото време българските туристи могат да пътуват натам, но испанските туристи не могат да дойдат в България. Същото важи и за Великобритания - този пазар го зачеркнахме, защото страната е в червената зона, а пък от Русия, която също е в тази зона, приемаме туристи“, допълни Попов.

Подобни статии