Volkswagen ID.5 идва догодина в две версии

Новият електромобил изпъква с елегантен дизайн и превъзходна аеродинамика

Заедно с новия ID.5 на пазара ще бъде пуснат и спортният ID.5 GTX със система за двойно предаване с два електромотора.

Германската компания Volkswagen представи изцяло новия си електрически модел, който носи индекса ID.5.

Елегантният и динамичен електрически SUV с дизайн на купе е оборудван с новата версия 3.0 на софтуера на ID., която включва подобрени характеристики при зареждане, система за гласово управление и още нови функции. Заедно с новия Volkswagen ID.5 на пазара от 2022 г. ще бъде пуснат и спортният ID.5 GTX със система за двойно предаване с два електродвигателя.

Подобно на останалите модели от гамата ID., първият електрически SUV с формата на купе на Volkswagen използва основата на модулната платформа за модели с електрическо задвижване MEB. Новият Volkswagen ID.5 е с дължина от 4599 мм, като при ID.5 GTX тя е 4582 мм. Ниският коефициент на въздушно съпротивление от 0,26 при ID.5 и 0,27 при ID.5 GTX повишава енергийната ефективност и помага за допълнително увеличаване на автономния пробег на модела. Това се допълва и от спойлера, вграден в широко отварящия се заден капак. Охладителните отвори в предната част на автомобила използват електрически щори, които се отварят само при необходимост и оптимизират допълнително обтекаемостта на каросерията.

Новият интериор е оформен в стила на луксозен салон, като междуосието на ID.5 от 2766 мм дава възможност за постигане на просторно вътрешно пространство. Обемът на багажното отделение е 549 литра, а материалите и изпълнението на интериора са с първокласно качество. Тапицериите на седалките варират в зависимост от версията на изпълнение на интериора, като допълнително предлаганите спортни седалки се отличават с перфорирани емблеми ID в горната част на облегалките. Модерното цифрово арматурно табло демонстрира изцяло нова ергономична концепция за управление на функциите. Блокът контролни прибори пред водача и мултимедийната система с висока разделителна способност осигуряват отлична визуализация на функциите, а новият проекционен дисплей с разширена реалност в зрителното поле на водача предоставя допълнителна информация. Новата версия 3.0 на софтуера има гласово управление с естествени фрази. Системата вече притежава възможност за самообучение и притежава онлайн достъп до информация от облака. Контролният модул на колата свързва в обща мрежа системите за управление на задвижването и ходовата част, а опционалното адаптивно окачване осигурява оптимална динамика на пътя. И двата нови електрически автомобила ID.5 и ID.5 GTX предлагат два режима на шофиране – нормален D и с повишена степен на рекуперация B.

Новият модел ще дебютира на пазара догодина с три варианта по отношение на задвижването. Електрическият ID.5 ще използва електродвигател на задния мост, а системата за двойно предаване при ID.5 GTX ще използва по един електромотор на предния и задния мост. При всички варианти на задвижването на новия ID.5 се използва акумулаторна батерия с голям капацитет, осигуряваща продължителен автономен пробег до 520 км. С помощта на стандартния кабел ID.5 може да се зарежда с променлив ток до 11 кВт. При използване на бързозарядна станция мощността на зареждане достига до 135 кВт.

Новият ID.5 и спортният ID.5 GTX ще се произвеждат в завода на Volkswagen в Цвикау. Новите модели са практически неутрални по отношение на климата.

 

Подобни статии