Всеки шести пазарува повече онлайн заради пандемията

Пандемията от COVID-19 е променила навиците на част от потребителите у нас  за онлайн пазаруване. Всеки шести, или 17% от пазаруващите в интернет казват, че сега купуват онлайн повече, отколкото преди ситуацията с коронавируса да достигне сегашните си нива. Това става ясно от проучване на „Нилсен Адмосфер България“ и Български национален панел сред извадка от 500 респонденти на възраст над 15 години.

Въпреки че пазаруването през глобалната мрежа става все по-популярно и само 7% от анкетираните казват, че никога не правят покупки по интернет, 69% от запитаните пък посочват, че пандемията не е променила навиците им. Само 14% обаче твърдят, че сега пазаруват по-малко онлайн, отколкото преди появата на COVID-19.

Според проучването 48% от хората купуват онлайн най-често дрехи, малки електроуреди (37%) и обувки (36%). Те обикновено плащат при доставката на поръчката с наложен платеж – този отговор са посочили 79% от анкетираните. 14% плащат с кредитна или дебитна карта, като любопитното е, че потребителите над 45-годишна възраст

избират плащането с карта по-често от по-младите.

Само 3% правят банков превод и същият процент използват услугата PayPal за заплащане.

Почти половината интернет потребители в България пазаруват онлайн поне веднъж месечно. Други 22% пазаруват в интернет около веднъж на всеки три месеца, показват още данните. При възрастовата група 45-54-годишни има по-силна тенденция да се пазарува по-често онлайн.

Жените са по-склонни да пазаруват онлайн в сравнение с мъжете (21% срещу 13%) и тази тенденция е също по-очевидна във възрастовите групи 45-54-годишни и 15-34-годишни.

Според данните дамите пазаруват много повече дрехи и аксесоари, но също и детски играчки, обувки и козметика.

Мъжете пък са по-склонни да купуват електронни устройства като лаптопи, смартфони и др., както и малки електроуреди, авточасти или продукти за спорт и отдих.

В проучването респондентите са попитани и за някои специфични стратегии за онлайн пазаруване. Резултатите показват например, че 47% от анкетираните, които купуват в интернет, предпочитат да пазаруват без регистрация, когато това е възможно. 40% използват само проверени или надеждни електронни магазини, като това е особено важно за мъжете. Също така 28% никога не плащат своите поръчки онлайн с кредитни или дебитни карти. 10% пък използват само специално определен имейл адрес при регистрация в електронен магазин, те не използват личния си или служебен имейл адрес. Това отново се отнася повече за мъжете, отколкото за жените.

Подобни статии

  • Моловете работят почти до полунощ преди затварянето утре

    Моловете работят почти до полунощ преди затварянето утре

    Магазините в моловете остават отворени почти до полунощ в опит да привлекат последни клиенти за „Черния петък” и преди да затворят врати. В един от търговските центрове в София през целия ден имаше сериозен наплив от пазаруващи, съобщи Нова телевизия.

    80
  • КЕВР категорично: Липсват основания за нови цени на тока и парното

    КЕВР категорично: Липсват основания за нови цени на тока и парното

    „Цената на топлинната енергия, както и цената на електрическата енергия, произвеждана по високо-ефективен способ от топлофикационните дружества, ще остане същата и няма да бъде променяна за българските потребители. Също така КЕВР няма основание да променя тези цени, независимо от възникващи проблеми между обществения доставчик и някои от топлофикационните дружества“. Това заяви председателят на регулатора Иван Иванов по време на заседанието си в четвъртък, на което беше обсъждано предложението за поевтиняване на газа от декември с 2-3%.

    103