За луксозния автопарк на VIP-инвалидите, дебелоочието, сините зони и сини талони

Вкарват инвалидните карти за паркиране в София в единен регистър. Такива уверения имаше през 2017-а. Няколко години по-късно сините карти са още по-ценни, особено за решилите да се поразходят в топлия пролетен съботен ден.

Кратка обиколка по страничните улички край бул. „Витоша” показва закономерност – на повечето инвалидни места има паркирани впечатляващи автомобили, които очевидно обслужват хора с увреждания. Не можем да се усъмним в противното. На всяка от тях има сложен специален талон, който изглежда съвсем истински. Едва ли някой ще си прави труда да фалшифицира подписа и печата на общината, за да си издейства 4 часа паркиране. Не сме толкова мнителни, че да предположим злоупотреба. Пък и от общината от много време обещават да сложат край на порочните практики, така че вероятно този проблем е решен.

Докато разглеждаме луксозния инвалиден автопарк по улиците, току до нас спира бял мерцедес – точно като оня в песента на Нелина. В него се возят две дами. Шофьорката се намества решително на инвалидно място в началото на ул. „Ивайло”. Излиза, оглежда как е паркирала и преценява, че е екстра. Вади от чантичката си син талон и го намества на предното табло. След което двете със спътничката й пъргаво се насочват към параклиса в двора на 41-о ОУ „Патриарх Евтимий”. Подминават го. Не са тръгнали на молитва. Докато те вършат важната работа, за която са ангажирали инвалидното място, ние се оглеждаме за проверяващи. В следващия половин час няма такива.

Контролът на паркиране на ППС, превозващи хора с увреждания, се осъществява от служителите на СДВР и Столичен инспекторат или съвместно със служители на общинското дружество „Център за градска мобилност” ЕАД. В този случай обаче никой не засича с каква продължителност е престоят там.

По нормативна уредба служителите на СДВР и Столичен инспекторат, съвместно със служители на общинското дружество "Център за градска мобилност" ЕАД извършват контролни проверки, доколко преференциалното паркиране на ППС, превозващи хора с увреждания е извършено при спазване на нормативните изисквания, както и изискват и доказателства от водача на съответното ППС, за това, че е паркирано при присъствието на лицето - притежател на картата, с която същото ППС е обозначено. При установяване на несъответствие между картата и лицето, което я ползва и/или неправомерно ползване, служителя на Столичен инспекторат изземва картата, като нарушителят подлежи на санкция по общия ред. Иззетата карта се предава на органа, издал същата за връщане на притежателя. Това – на теория.

Междувременно сме засекли БМВ кабриолет с инвалиден талон, спряло до езерото „Ариана”. Няколко часа по-късно то продължава да си е там. На чистачките няма сложена бележка, така че никой не знае докога ще е там. Което ни връща на темата за единния регистър на инвалидните карти за паркиране в София. Нямаме бърза работа. И ние, и тези, които се грижат да няма злоупотреби. Иначе дървените философи, които твърдят, че няма столица, в която паркирането в центъра да е безплатно, безспорно са прави. Без да броим луксозния инвалиден автопарк, обаче. За него правилата са малко по-други.

Подобни статии

  • Градският транспорт през лятото - нашето скрито страдание

    Градският транспорт през лятото - нашето скрито страдание

    За колите и псувните...

    „Никога не се обвързвай с нещо, което не можеш да напуснеш за 30 секунди, ако усетиш, че жегата е зад ъгъла“. Това е бележитата реплика на героя на Робърт де Ниро от още по-забележителния филм на Майкъл Ман „Жега“.

    302
  • Расте и се задъхва - съвременният девиз на София

    Расте и се задъхва - съвременният девиз на София

    В деня Х в годината N, когато столичните общинари трябваше да гласуват разширението на периметъра на синя и зелена зона, както и продължаването на времето им на действие, една голяма крушка светна в небето над София. От тези, дето светват над главите на анимационните герои точно преди да ги осени някоя „гениална идея”.

    280
  • Ще се глобяваме ли днес?

    Ще се глобяваме ли днес?

    • За демонтираните апарати за продажба на билети в превозните средства
    • За лентата, която пречи на шофьора да превърне нередовните пътници в редовни
    • За зависимите свидетели и контрольорите, които си "вършат работата"
    1333