Задължават университетите да препитват по-често студентите

За да се подобри качеството на висшето образование у нас, образователният министър Красимир Вълчев ще задължи университетите да увеличат текущите оценките на студените. Това обясни той пред БНТ.

Според него занижаването на критериите по време на следването на студентите зависело от това колко са ангажирани по време на обучението, дали ходят от изпит на изпит и от сесия на сесия или по време на целия семестър. „Това е едно от нещата, които се променя и ние ще задължим университетите с договорите за управление, които разработваме с ректорите, да увеличат текущата ангажираност и текущите оценка на студените. Другото е какво и как преподават – постоянна смяна на учебните програми, по-голяма интердисциплинарност.”, обясни Вълчев. В момента в по-голяма част от специалностите студенти не правят контролни и тестове и затова не получават текущи оценки през семестъра, а направо се явяват на изпит. Просветният министър допълни, че е важно да се провокира и интересът за учене сред студентите. По думите му те били по-ангажирани по време на дистанционното обучение.

Тази година епидемичната обстановка принуди вузовете да се откажат от почти всички приемни изпити и да заложат на матурата. Според Вълчев тя обаче също не е лесна. „38 висши училища по различни направления и предходните години приемат с държавни зрелостни изпити. Две са причините да увеличат броя на направленията с прием от матура –епидемичната ситуация и това, че утвърдиха като надежден изпит.”, обясни той. Образователният министър посочи, че матурите имат три функции – анализ, атестация за образователна зрялост и вход в системата за висшето образование за близо 70-80% от завършващите гимназия, които ще продължат обучението си в България или чужбина.Същото важало и за изпита след 7-ми клас, който пък служи за вход в гимназия. „Ако стъпим на вътрешното оценяване, няма да бъде справедливо за тези ученици, които са имали взискателни учители”, каза Вълчев.

За всяка следващата стъпка се търсело разумно решение. Така било и при решението да се отварят забавачките. „В детските градини децата не могат да спазват дистанция, затова се опитахме да осигурим такава поне между родителите, за да не се налага да карантинираме цяла група”, обясни Вълчев. Той посочи, че най-сигурното място остава средата у дома. „Призивът останете вкъщи е, за да свикнем да живеем с вируса при условие на максимална предпазливост, той няма да изчезне изведнъж. Надяваме се, че няма има втора вълна, но не може да ограничим всички обществени сфери и активности.”, каза образователният министър.

Подобни статии

  • Официално: Приемат

    Официално: Приемат "Право" с оценка от матурата

    Министерският съвет отмени приетата през 2017 г. и предстояща да влезе в сила от новата академична година Наредба за единните държавни изисквания за придобиване на висше образование по специалността „Право“ и професионална квалификация „юрист“ и направи промени в сега действащата наредба, съобщиха от пресцентъра на МС.

    42
  • Едва 14% от малчуганите се завърнаха в детските градини в София

    Едва 14% от малчуганите се завърнаха в детските градини в София

    В първия ден на отварянето на детските градини в София родителите на 6348 деца ги заведоха на забавачка, а други 489 малчугани бяха в самостоятелните ясли. Това прави около 14% от всички деца, които посещават детски градини и под 25% от децата, които ходят на самостоятелни ясли, съобщиха от "Московска" 33.

    64
  • Всяко пето хлапе със специални потребности без онлайн уроци

    Всяко пето хлапе със специални потребности без онлайн уроци

    20% от децата със специални образователни потребности или всяко пето хлапе е останало изключени от онлайн обучението. Това сочи проучване сред регионалните центрове за приобщаващо образование, обясни директорът на Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в София Калоян Дамянов. Проучването е проведено от 15-ти март до края на април.

     

    65