Заради закъснели сметки: Горим с отстъпката за парно

Тази есен столичани няма да могат да се възползват от отстъпката от 3% от сметката за топлинна енергия за август заради закъснения и корекции по фактурите. За проблема сигнализираха потребители пред вестник „Телеграф“.

Причината е, че голяма част от столичани все още не са получили хартиена сметка, в която са нанесени коректно сумите за плащане, а срокът за плащане с отстъпка изтича на 30 септември. На същата дата изтича и срокът за корекции на сумите за плащане, а реално фактурите все още не са пристигнали при абонатите. Това означава, че дори клиентите да не са съгласни със сумите за плащане, не могат да поискат корекция.

В част от сметките за пръв път са публикувани изравненията на блокове, на които топлинните счетоводители закъсняха с отчети и предадоха чак в началото на септември. В други излизат корекции при изравняването.

Освен това има проблеми и в публикуваните на сайта на дружеството сметки, където част от потребителите не намират информация за сумите за потребление на топла вода. „Сигурно сумата е прихваната заради намалението на цената на газа и топлинната енергия за 8 месеца назад”, отговори служителката на телефона за обслужване на клиенти на “Топлофикация София” на запитване на в.”Телеграф”. След като разбра, че сумите, прихванати в юлските сметки, са написани в съобщението в сайта, служителката съобщи и сумата за топла вода за август и уточни, че „може да има пропуск при качване на сметките на сайта.“

На други клиенти в съобщенията за фактурите за август в сайта е записано, че „нямат неплатени задължения”. Посочена е общата изчислена сума за връщане след намалението на цената на топинната енергия, примерно 60,72 лева, а отдолу сумата остатък за прихващане от бъдещи сметки. Няма нищо за август - сумата за топла вода може да е прихваната и изпусната, но я няма и частта за дяловото разпределение за месеца, тоест за топлинното счетоводство, която не се прихваща.

Неприятно изненадани с нови по-високи сметки от годишното изравняване са клиентите на топлофикация от блокове, в които е имало жилища с неотчетени в срок разпределители и водомери за топла вода. След допълнителен отчет топлинният счетоводител е поправил сумите за плащане на всички потребители в сградата. Така в августовската сметка на потребителите, осигурили достъп за засичане на данните от разпределителите, сметката им е завишена. Причината е, че тези, които не са осигурили достъп, първоначално сметката им е била на база максимална мощност. След като обаче са отчетени, разликата е разпределена между абонатите в цялата сграда.

Има и потребители, които за пръв път ще получат с фактурата за август изравнителната си сметка, но голяма част от тях все още не са получили хартиена сметка, което е редовна практика на “Топлофикация София”.

Подобни статии